Zomer 2015 volgens Mer du Nord

Woensdag 1 april 2015 — Enkele maanden geleden kwam het heugelijke nieuws dat Mer du Nord een investeerder vond. Nu maakt het Belgische modehuis zijn comeback compleet met de nieuwste zomercollectie 2015. Meteen de start van een bloeiende toekomst voor het merk.

Ze is fris, kleurrijk, en romantisch. De positieve elan die rond Mer du Nord hangt, straalt ook af op de zomercollectie die nu in de winkels ligt. “We vertrokken vanuit enkele sterke grafische en bloemenprints als inspiratie voor de collectie”, licht investeerder Pascal Yefet toe. De prints dagen je uit om te combineren met zongebleekte of pastelkleuren, of net met felroze als eyecatcher. Van daaruit ontstaan zomerse, stijlvolle silhouetten. De crèmekleurige, half lange jas, of de oudroze blazer met ronde hals zijn de must-have basisstukken van zomer 2015.

Het DNA van Mer du Nord komt meteen naar voor in de zomercollectie: kwaliteit, schoonheid en elegantie. "Deze waarden gaan al meer dan 30 jaar mee. We willen dat de klant zich hier nog steeds in herkent", geeft Pascal Yefet mee.

Nieuwe start in 2015
"Een zonde om zo'n Belgische trots verloren te gaan", dacht Yefet. Na een nakend faillissement vorig jaar begon Mer du Nord 2015 met een overname door Franse investeerder Pascal Yefet. Zijn financiële steun en de toewijding van de werknemers geven het modehuis de nodige boost om opnieuw op de rails te geraken. In het begin van dit jaar heropende het merk maar liefst 7 Mer du Nord-winkels. De volgende in de rij die de klanten opnieuw verwelkomt is Woluwe. Pascal Yefet: “Dit was één van de beste winkels en van groot belang in Brussel, dus kwam de beslissing om die te verbouwen en heropenen.” Meer nog, Mer du Nord zou nog 3 boetieks aan het lijstje toevoegen in 2015, waaronder in Brugge, Antwerpen en Knokke.
Meer over de overname van Mer du Nord lees je via deze link

Blijf op de hoogte via www.merdunord.com of via de Facebook page.

Beeldmateriaal kan je downloaden door op de beelden zelf te klikken.
Voor interviews of extra vragen, aarzel zeker niet ons te contacteren!

Verkooppunten:

• Woluwe, Rue Saint-Lambert 200