Wereldwijd miljoenen kijkers verwacht voor live-uitzending online game

Kinepolis brengt de finale van WK League of Legends ook in België op het grote scherm

Woensdag 25 oktober 2017 — KINEPOLIS en COCA-COLA slaan de handen in elkaar voor de ultieme viewing party van het WK League of Legends. Op zaterdagochtend 4 november wordt de finale van het populaire online game integraal uitgezonden in Kinepolis Leuven, Gent en Antwerpen.

Meer viewers dan voor de finals van de NBA
Het WK wordt sinds 2011 georganiseerd en heeft sindsdien wereldwijd stadiums laten vollopen - de arena in Beijing, waar de finale dit jaar plaatsvindt, heeft een capaciteit van maar liefst 80 000 personen. Niet verwonderlijk voor een spel dat maandelijks meer dan 65 miljoen spelers lokt, behoort tot de vijf meest gestreamde sportkampioenschappen ter wereld én tijdens het WK in 2015 zelfs meer viewers had dan de finales van de NBA. Het WK van League of Legends gaat dit jaar door in verschillende Chinese steden en de finale in Beijing wordt bij ons rechtstreeks uitgezonden in Kinepolis Leuven, Gent en Antwerpen.

Kinepolis omgetoverd tot eSports arena
Belgische fans kunnen op zaterdag 4 november al van in de vroege uurtjes genieten van de unieke sfeer én spanning van dit atypische live sportevent in hun favoriete Kinepolis. Om 7u30 gaan de deuren open en wordt de bioscoop voor één dag omgetoverd in een echte eSports arena waar bezoekers samen kunnen supporteren voor hun favoriete team. Tijdens de world finals nemen twee teams het tegen elkaar op in de strijd voor de befaamde Summoner's Cup die maar liefst 32 kg weegt. In de prijzenpot? 2.5 miljoen US dollar en meer dan 1.8 miljoen US dollar via fan contributies. Daarvan gaat ook een groot deel naar het goede doel.

Download beeldmateriaal in hoge resolutie

Praktisch
Zaterdag 4/11
Deuren vanaf 7:30 - Live-uitzending vanaf 8:00