Vincent Sheppard lanceert outdoorcollectie ‘Leo’

Donderdag 16 februari 2017 — 2017 is een feestelijk jaar voor Vincent Sheppard. Het meubellabel van eigen bodem viert niet alleen hun 25ste verjaardaag, maar ook de techniek ‘Lloyd Loom’ waar ze om bekend staan wordt 100 jaar. Ter ere van deze dubbele verjaardag lanceert Vincent Sheppard een nieuwe outdoorcollectie: Leo. Helemaal in lijn met de jonge, dynamische richting die Vincent Sheppard uit gaat de laatste jaren.

LEO

Ook al houden we van de winterse gezelligheid, de LEO-collectie is hét perfecte excuus om nu al uit te kijken naar zwoele zomerdagen en -avonden. De sfeermakers voor elke patio zijn de Leo sofa en de Leo lounge chair, het buiten-meubilair op het terras vervolledig je met de eetkamerstoelen en een koffie- en bijzettafel. Aluminium en polyestertouw spelen de hoofdrol waardoor deze meubelstukken uiterst geschikt zijn voor alle weersomstandigheden. Bovendien zijn de kussens voor de Leo-collectie in de gloednieuwe Sunbrella stof ‘Lopi’ beschikbaar. Deze blauwgrijze stof voelt onvoorstelbaar zacht en comfortabel aan, en brengt zo de luxe van binnen naar buiten. De collectie is beschikbaar in de kleur lava en beschikbaar vanaf de tweede helft van mei.

Leo is niet de enige nieuwkomer! Vincent Sheppard breidt de familie uit met enkele nieuwe leden:

LOOP ROPE

Nog meer outdoor vibes! De Loop Rope-collectie, de nieuwkomer van vorig jaar, wordt uitgebreid met een nieuwe kleur. Deze reeks bestond al in de kleur taupe en komt er nu in een beige/stone-white uitvoering. De Loop Rope-collectie is zeer licht en daardoor eenvoudig te verplaatsen van de achtertuin naar het terras of de veranda. Wie wil, verhuist de set naargelang de stand van de zon. Het lichte en luchtige ontwerp zit uiterst comfortabel. Het gepoedercoate frame en het weersbestendige touw maken Loop Rope geschikt voor elk type weer. De Loop Rope-range bestaat uit een dining stoel, loungestoel, een voetbankje, een koffietafel, bijzettafel, sofa en chaise longue.

ALBERT

Albert is een creatie van ATELIER N/7, Vincent’s Sheppard eigen designlab, dat meester is in het mengen van avant-garde design met natuurlijke materialen. De Albert-tafel heeft zich de laatste jaren ontpopt als Mr. Popular in het productgamma van Vincent Sheppard. Vincent Sheppard brengt daarom een aanvulling op de huidige reeks en lanceert de Albert-tafel en zitbank met ‘live edge’. De onregelmatige rand van het hout of ‘live edge’ doet denken aan de natuurlijke welvingen van een boomstam. Het Albert-onderstel bestaat uit gepoederlakt staal en het tafelblad uit massieve eik. Dat je de tafel ook kan personaliseren naar eigen smaak is een leuke extra. De combinatie van de tafel en de bank geven een frisse & speelse touch aan elke eetkamer.

ROXANNE

Gelauwerd om haar elegante lijnen en het verrassende comfort, krijgt de Roxanne-stoel er een eetkamervariant bij, verkrijgbaar in naturel en zwart. Vincent Sheppard tekent een opvallend design met gekrulde lijnen, geïnspireerd op de schoonheid van pauwenveren. De perfecte eye-catcher voor elke buitenruimte. Het designteam drukt een unieke stempel op elke collectie en bereikt daarmee interieurliefhebbers die op zoek zijn naar net dat ietsje anders. Wie de collecties van Vincent Sheppard ziet en voelt, is meteen overtuigd: dit is het werk van vakmannen met een oog voor design.

LEO
ROXANNE