Vier een authentiek eindejaar met Pavé à la Leffe!

Dinsdag 18 oktober 2016 — De eindejaarsfeesten naderen snel – en bovenal, ze komen altijd sneller dan verwacht! En zoals elk jaar hebben we weer dezelfde dilemma’s… Wat zal ik mijn gasten serveren? Hoe hou ik het origineel, lekker én authentiek? Met Pavé à la Leffe geven Savencia en Ab Inbev het antwoord op al deze vragen. Volg deze handige gids vol inspiratie!

Een authentiek aperitief
Op zoek naar de ideale manier om je diner te starten en je gasten te verrassen zonder urenlang in de keuken te staan? Dan hebben we goed nieuws! Dit jaar krijg je de kans om je te ontspannen zonder daarbij te moeten inboeten aan originaliteit en traditie. Hoe? Bied je gasten een degustatie van Pavé à la Leffe Blond of Bruin aan vergezeld van een frisse Leffe: het perfecte huwelijk voor een hoogstaand aperitief!

De Pavé à la Leffe is het resultaat van de ontmoeting tussen de Kaasmeesters van Savencia en de Meesterbrouwers van Leffe. De samenwerking tussen deze twee experts zorgt voor deze heerlijke Belgische abdijkazen. Bij Pavé à la Leffe, Blond of Bruin, proef je perfect het beste van beide werelden tot aan de laatste hap. Een écht plezier voor de tong die zelfs de meest veeleisende fijnproevers zal verleiden.

Niets is eenvoudiger dan dit 100 procent Belgische duo op tafel te zetten: snijd de Pavé à la Leffe Blond of Bruin in staafjes en leg ze vervolgens op een mooi houten of leistenen plankje en laat je verleiden door dit authentieke vakmanschap!

Heb je al een perfect aperitief gevonden maar wens je na de maaltijd nog een proevertje op tafel te zetten? Ook dan zijn de abdijkazen perfect! Laat je gezelschap genieten van deze ultieme smaakmakers terwijl ze wachten om hun cadeaus te openen of om af te tellen naar het nieuwe jaar.

Pavé à la Leffe, dé ster van een gastronomische kaasschotel
Het “Pavé à la Leffe”-assortiment is geïnspireerd op een eeuwenoud vakmanschap en zal gegarandeerd nieuwsgierigheid opwekken bij je gasten. Deze Belgische abdijkazen, waarbij de aroma’s van het Leffe bier doordringen tot in het hart van de kaas, passen perfect bij een mooie kaasschotel. Werk de schotel af met gedroogd fruit, rozijnen of vijgenchutney… Maar ook boekweitbrood, notenpistolets of gegrilde toastjes in combinatie met de Pavé à la Leffe zijn een match made in heaven.

Kleine tip: laat een stukje Pavé à La Leffe Blond of Bruin achter voor Sinterklaas. Hij staat erom bekend een liefhebber te zijn van fijne en authentieke smaken.

Hier vind je alle informatie terug.

Voor meer info, beelden of interviews, neem gerust contact op met Daphné Lason

daphne@talkie.be

Over Savencia
De kaasmakerij van Passendale ontwikkelt en produceert Belgische harde kazen. Sinds 1932 is de kaasmakerij van Passendale er altijd in geslaagd zijn authenticiteit te behouden door de originele recepten en de natuurlijke methodes van rijping, die van oudsher gebruikt worden, steeds te respecteren. Daarnaast gebruikt de kaasmakerij ook steeds 100% Belgische melk.

De Kaasmakerij Passendale behoort tot Savencia Fromage & Dairy, een onafhankelijk familiebedrijf, gericht op specialiteiten met een toegevoegde waarde. Savencia Fromage & Dairy stelt meer dan 19.000 mensen te werk in 29 landen en heeft een zakencijfer van €4,6 MIA. In hun merkenportefeuille heeft Savencia Fromage & Dairy een groot aantal kaasspecialiteiten zoals o.a. Passendale, Père Joseph, Caprice des Dieux, Chavroux, Chaumes, Le Rustique en St. Moret.

Voor meer informatie kan u terecht op www.savencia-fromagedairy.com

Over InBev Belgium
De oorsprong van onze activiteiten gaat terug tot 1366 naar de brouwerij Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer. Ons bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan. Het is onze gezamenlijke droom om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld.

In eigen land is InBev Belgium marktleider. De voornaamste Belgische merken zijn: Stella Artois®, Jupiler®, Leffe®, Hoegaarden® en Belle-Vue®. InBev Belgium streeft er ook naar om de Belgische biermarkt als geheel een nieuwe dynamiek te bezorgen door een evenwichtige aanpak waarin traditie en innovatie op basis van consumentenvoorkeuren elkaar aanvullen, en waarbij vakmanschap en kwaliteit steeds de rode draad vormen. Recente innovaties omvatten de laatste nieuwe telgen in de Leffe Royale-familie, Leffe Royale Cascade IPA (7,5%) (2015), Leffe Royale Mapuche (7,5%) (2015) en Leffe Royale Whitbread Golding (7,5%) (2015). Bij Hoegaarden: Hoegaarden Radler Agrum (2%) (2015) en Hoegaarden Radler Lemon & Lime (2%) (2015). De nieuwste merkinnovatie: Cubanisto (5,9%) (2014). Voor meer informatie kan u terecht op www.abinbev.be.

Over Leffe
Leffe is één van de oudste Belgische abdijbieren, met een traditie die teruggaat tot 1240. Het is een authentiek Belgisch degustatiebier, dat tot op heden gebrouwen wordt met respect voor zijn diepgewortelde traditie. De specifieke samenstelling met ingrediënten als mout, maïs en hop, creëert een rijke, volmondige en toegankelijke smaak die van Leffe het degustatiebier bij uitstek maakt. Met zijn uitgesproken karakter is het ook een bier waar steeds meer mensen van genieten bij het aperitief. De bieren van de Leffe-familie hebben een rijke en volle smaak, worden gebrouwen met ingrediënten van de hoogste kwaliteit en bieden een recept voor de aangename momenten in het leven, waarvan men samen geniet. Leffe wordt vandaag gedeeld en gesmaakt door consumenten in meer dan 70 landen over de hele wereld. In België is Leffe marktleider in het segment van de abdijbieren. Neem een kijkje op onze websites : www.leffe.com en www.ab-inbev.be