Veritas innoveert met gloednieuw winkelconcept 'Atelier Veritas'

Dinsdag 27 september 2016 — Goed nieuws voor de creatieve zielen onder ons, want Veritas introduceert Atelier Veritas. Op 8 oktober lanceert het Belgische retaillabel een fysieke shop-in-a-shop én inspiratiewebsite, waar iedereen - jong en oud, fashionista, beginnend crea lover of expert - met zijn DIY-ideeën aan de slag kan.

Atelier Veritas is dé plek om tips uit te wisselen, nieuwe naai- en breitechnieken te leren of om samen met vriendinnen gezellig rond de workshoptafel inspiratie op te doen. In het Atelier bij jou in de buurt vind je alles wat je nodig hebt om iets moois te maken: een uitgebreide collectie met bijzondere soorten wol, stoffen die je niet overal ziet, alles over de nieuwste hobby’s en trends. Een professionele naaimachine of andere specifieke tools nodig? Alles staat voor je klaar om creatief te zijn.

Workshops op maat!

Atelier Veritas heeft in maar liefst 14 winkels in het hele land verschillende Ateliers opgebouwd en vanaf 2017 komen er nog eens 15 ateliers bij. Daar zullen workshopsplaatsvinden onder begeleiding van de inhouse crea-experten die je met raad en draad bijstaan. De workshops concentreren zich telkens op een specifiek thema, toegespitst opmode maar ook op home en decoratie. Denk aan XL knitting, het bestempelen van stoffen of wandtapijten ontwerpen. Om het aanbod zo ruim mogelijk te maken, werkt Veritas ook samen met 4 lokale ‘makers’, elk met hun specifieke metier. Loop jij ook met een origineel idee in jouw hoofd maar krijg je het gewoon niet uitgewerkt? Ga langs bij jouw Atelier in de buurt en de crea-experten helpen je graag op weg. Ervaren crea’s kunnen hun talent delen door zelf een demonstratie te geven in een Atelier.

Inspiratie en nog eens inspiratie

Veritas houdt de ogen voor jullie open en komt elke 3 maanden met nieuw materiaal. Online zal er heel wat leven, www.atelierveritas.com wordt een bron van inspiratiemateriaal, handige werkbeschrijvingen, eenvoudige how-to-video’s en interviews met de eerste 4 ‘makers’. Je vindt er ook praktische informatie over alle workshops en Ateliers. Daarnaast zorgt ook de gratis driemaandelijkse Atelierkrant voor nieuw ideeëngoed. Laat je verrassen door de 20 creaties die Atelier Veritas vooropstelt, ga zelf aan de slag met de bijbehorende werkbeschrijvingen en ‘tips & tricks’ van andere artistiekelingen.

D.I.Y. 2.0

Het project is ontstaan uit Veritas’ wil om:

“te blijven groeien en dit vooral vanuit onze eigen sterktes”, zegt Ine Verhaert CEO van Veritas. “Namelijk, alle creatieve tools en tips aanreiken om ieders outfit of interieur te personaliseren.” Met Atelier Veritas wil het DIY-merk bij uitstek artistieke én beginnende creatievelingen samenbrengen, hulp bieden waar nodig en zo een nieuwe DIY-community uitbouwen. “Want samen mooie dingen maken is nu eenmaal leuker!”

Waar kan ik terecht?

Benieuwd welke workshops* Atelier Veritas voor jou in petto heeft? Wij kunnen alvast verklappen dat jij misschien binnenkort jouw eigen XL plaid of donutkussen maakt, of straffer nog, jouw eigen unieke feestjurk. Kan je niet wachten om creatief aan de slag te gaan? Hou www.atelierveritas.com dan goed in het oog. Wij lijsten hieronder alvast de steden op die vanaf 8 oktober een Atelier Veritas in hun Veritas-winkel mogen verwelkomen.

• Hasselt
  • Brugge
  • Leuven
  • Roeselare
  • Boortmeerbeek
  • Schelle
  • Merksem
  • Olen
  • Auvelais
  • Foetz (Luxemburg)

Na 8 oktober mag je ook Ateliers verwachten in Fléron, Lokeren, Bredene en Sint-Denijs-Westrem.

*Praktisch: voor een workshop van 3 uur betaal 15 Euro. Bovendien krijg je die dag 10% korting op al je creatieve aankopen.

En als we al één ding mogen verklappen : Atelier Veritas ziet het groot dit najaar! Verwacht je aan enkele stunts, openingen en 100-den creatieve ideeën. Hoe, wat en waar precies houden we nog even geheim, maar hou alvast de website en de Facebook-pagina in het oog.

Intussen kan je volop inspiratie vinden op de Instagram- en Facebook- pagina van Atelier Veritas.

Atelier Veritas