Van Gent naar Barcelona – op 100% elektriciteit

HEISME en FARMBOY bedenken live campagne Drive to OFFF

Vrijdag 9 mei 2014 — Van 15 tot en met 17 mei vindt een nieuwe editie van het OFFF-festival plaats in Barcelona. OFFF is gedurende drie dagen de ontmoetingsplaats voor liefhebbers van digitaal design waaronder ook creatives HEISME en Farmboy. Zij bedachten een niet-alledaagse activatiecampagne rond het festival en vertrekken vandaag met elektrische BMW i3’s van Gent naar de Catalaanse hoofdstad.

De ‘electric challenge’ zoals creative studio HEISME en productiehuis Farmboy het zelf noemen, is tweeledig. Enerzijds gaan ze de uitdaging aan of ze er werkelijk geraken of niet. De BMW i3’s hebben een rijafstand van ongeveer 160 km en opladen duurt al snel 5 uur. Anderzijds willen ze onderweg inspirerende mensen vragen naar wat hen drijft in het leven en dit documenteren. Eens aangekomen in Barcelona slaan ze de handen in elkaar met het OFFF-team om de sprekers van het festival rond te rijden door de stad en ondertussen bij hen ook te polsen naar hun drijfveren. Hoe geraakten zij als jonge starters professioneel waar ze nu staan? Op die manier schetsen ze inspirerende portretten van verschillende mensen, met verschillende achtergronden en passies.

Beide uitdagingen volg je via live-tweets en webisodes op de voet op hun online platform www.drivetoofff.com. “We willen de visibiliteit en het bereik van het OFFF-festival vergroten. Zo kunnen we zowel jonge creatives als ervaren marketeers inspireren die deze editie moeten missen”, licht Maxime Heirbaut van Heisme toe. “Samen met de steun van BMW zorgen we voor een innoverende activatiecampagne die ondertussen toont hoe elk persoon gestuurd wordt door zijn passie. Uiteindelijk willen we met deze campagne een antwoord bieden op de klassieke campagnes om andere merken te gaan aanspreken. Door deze opzet dagen we onszelf ook uit om een studentendroom waar te maken door op een originele, low cost manier naar het festival te rijden”, besluit hij.

Volg het avontuur van HEISME en Farmboy vanaf 10 mei op www.drivetoofff.com. Bekijk zeker hun dagelijkse webisodes en volg hen op twitter. Want dankzij de steun van de mobiele operator Mobile Vikings kunnen ze het platform en de social media op elk moment van de dag updaten.

Meer over OFFF
Meer dan tien jaar geleden had Héctor Ayuso het revolutionair idee om een festival te organiseren voor de liefhebbers van digitaal design. Zo werd in 2000 het Online Flash Film Festival opgericht, nu gekend als OFFF. Het event van post-digitale cultuur is uitgegroeid tot de ontmoetingsplaats voor hedendaags design, dit door workshops en lezingen gegeven door toonaangevende kunstenaars en designers van deze generatie.
Van 15 tot 17 mei is het DHUB in Barcelona the place to be voor alle designers wereldwijd. Het programma van dit jaar dompelt iedereen onder in de digitale wereld van de cinema, editorial art, reclame en design. Sprekers zijn onder andere Erik Spiekermann, Edouard Lantôt-Benoit en Chip Kidd.

Meer over HEISME
HEISME is een creative studio die zich focust op het gebied waar design en technologie samenkomt. Ze creëren unieke merkervaringen, gedreven door ambitieuze concepten. Als veelzijdig team beschikken ze over de expertise om merken op een moderne manier op de kaart te zetten. Hun doel is om betekenisvolle designs, webontwikkelingen en campagnes te volbrengen met klanten die over dezelfde passie beschikken.

Meer over Farmboy
Farmboy is een Premium Visual Content Studio uit Gent, met meer dan 15 jaar ervaring. Farmboy biedt een waaier aan services waaronder fotografie, video, film, animatie, motion graphics, grafisch design en concept ontwikkeling.
Geen everyday company, wel een team van verschillende creatieve geesten die durven experimenteren met de meest uiteenlopende visuele meesterwerkjes.