Tweesterrenchef Franky Vanderhaeghe en de Kaasmakerij van Passendale serveren subliem feestmenu

Donderdag 21 september 2017 — Wie deze feestperiode wil schitteren in de keuken surft best naar ilovecheese.be! Tweesterrenchef Frank Vanderhaeghe van restaurant St. Nicolas in Elverdinge ontwikkelde met de kazen van Kaasmakerij van Passendale een reeks feestelijke recepten, ter ere van de 85e verjaardag van de Kaasmakerij. Zo tovert iedereen in een mum van tijd een razend origineel en overheerlijk sterrendiner op tafel tijdens de feesten.

Dit jaar til je jouw feestmenu moeiteloos naar een hoger niveau en overdonder je je gasten met de meest doordachte smaakcombinaties. Wie hoeft te weten dat deze schitterende gerechtjes je stiekem ingefluisterd zijn door topchef Franky Vanderhaeghe?

Ter ere van de 85e verjaardag van de Oude Kaasmakerij liet de West-Vlaamse tweesterrenchef zijn culinaire kunsten los op de kazen van de kaasmakerij van Passendale. Het resultaat? Stuk voor stuk pareltjes van unieke feestrecepten.

Voor elk smaakpallet wat wils

Wat dacht je van asperges met een flinterdun gratinlaagje Pavè a la Leffe als verfijnd voorgerecht? Als hoofdgerecht serveer je mals buikspek gepekeld in Passendalebier met een toefje espuma van Wynendalekaas. Of kies je toch liever voor langzaam gegaarde varkenswangetjes met tuilles van Passendale Caractère? Vegetariërs zullen smullen van het elegante groententorentje geflankeerd door een kroketje van Père Joseph. Sluit de avond in stijl af met een fris dessert van gemarineerde watermeloen gevuld met tomatensalsa, muntpoeder en een delicate crème van de Passendale Fruité. Loopt het water je al in de mond? De volledige recepten vind je vanaf begin oktober op ilovecheese.be!

Ambachtelijke kazen als basis

Met 2 Michelinsterren en een riante Gault Millau score (16/20) vertegenwoordigt Franky Vanderhaeghe de top van de Belgische gastronomie. Deze gepassioneerde chef bedenkt niet alleen elke dag de lekkerste smaakcombinaties voor zijn gasten, maar is daarnaast nog ambassadeur van de 'Orde der 33 meesterchefs van België', 'Les Jeunes Restaurateurs d'Europe', 'Les étapes du Bon Goût' en 'Disciples Escoffier Benelux'.

“Respectvol werken met zelfgeselecteerde streekproducten is altijd de basis in mijn gerechten”, aldus Vanderhaeghe. “Ik werk graag met producten die dicht bij huis te vinden zijn.” Zijn restaurant St. Nicolas bevindt zich op een boogscheut van de Kaasmakerij van Passendale, de link met de ambachtelijke kazen van Passendale was dus al snel gelegd.

Deze kazen bekoren niet alleen onze topchef maar veroveren sinds jaar en dag ook het hart van duizenden Belgen. Al 85 jaar, om exact te zijn. Sinds 1932 draait de Kaasmakerij van Passendale op volle toeren en die rijke geschiedenis van Belgisch vakmanschap werd deze zomer in de kijker gezet tijdens de boeiende expo ’85 jaar de Oude Kaasmakerij’. Een extra reden om deze feestdagen te vieren met een subliem Passendale feestmenu!

Voor meer info, beelden of interviews kan je terecht bij:
Marie Lemaitre
marie@talkie.be

Over Savencia
De kaasmakerij van Passendale ontwikkelt en produceert Belgische harde kazen. Sinds 1932 is de kaasmakerij van Passendale er altijd in geslaagd zijn authenticiteit te behouden door de originele recepten en de natuurlijke methodes van rijping, die van oudsher gebruikt worden, steeds te respecteren. Daarnaast gebruikt de kaasmakerij ook steeds 100% Belgische melk.

De Kaasmakerij Passendale behoort tot Savencia Fromage & Dairy, een onafhankelijk familiebedrijf, gericht op specialiteiten met een toegevoegde waarde. Savencia Fromage & Dairy stelt meer dan 19.000 mensen te werk in 29 landen en heeft een zakencijfer van €4,6 MIA. In hun merkenportefeuille heeft Savencia Fromage & Dairy een groot aantal kaasspecialiteiten zoals o.a. Passendale, Père Joseph, Caprice des Dieux, Chavroux, Chaumes, Le Rustique en St. Moret. Voor meer informatie kan u terecht op www.savencia-fromagedairy.com.