THE RIDER van Chloé Zhao geselecteerd voor Quinzaine des Réalisateurs in Cannes

Vierde Amerikaanse productie van het Belgische Caviar

Maandag 15 mei 2017 — Deze ochtend werd bekendgemaakt dat de langspeelfilm THE RIDER geselecteerd is voor de 49e Quinzaine des Réalisateurs in Cannes.

De film, geschreven en geregisseerd door de Chinese Chloé Zhao, zit momenteel in post-productie bij Caviar in Los Angeles. Dit is reeds de vierde Amerikaanse film voor het Belgische productiehuis in LA.

“Dit project is zo mooi, uniek en integer, we moesten het gewoon maken,” vertelt Bert Hamelinck, CEO van Caviar opgetogen. “Het is ook grappig dat deze film, die over iets zo fundamenteel Amerikaans vertelt, gerealiseerd wordt door een Chinese en een Belgische green card houder.”

Zhao vertelde tijdens een interview met Indiewire - na de release van haar debuutfilm in 2015 - dat ze meer films wou maken in het vergeten ‘Heartland’ van Amerika. Dit resulteerde in THE RIDER, een prachtige fictieprent in een een rauwe naturalistische stijl met een documentaire insteek, volledig gedragen door niet professionele acteurs. De film is een productie van Caviar en Highwayman films.

SYNOPSIS THE RIDER

Na een rodeo-ongeluk dat hem bijna fataal wordt, krijgt jonge cowboy Brady het nieuws dat hij niet meer mag paardrijden. Als rijzende ster in het rodeocircuit en getalenteerd paardentrainer, komt het nieuws hard aan. Eens terug thuis in Pine Ridge Reservation start Brady zijn zoektocht naar een nieuwe identiteit.

Cast: Brady Jandreau, Tim Jandreau, Lilly Jandreau, Lane Scott

OVER SCHRIJVER/REGISSEUR/PRODUCER CHLOÉ ZHAO

Chloé is een Chinese schrijver, regisseur en producer. Haar debuutfilm, “Songs my Brother Taught me”, was eerder te zien tijdens het Cannes Film Festival en Sundance in 2015. Die film was eveneens genomineerd voor 3 Independent Spirit Awards in 2016.
Chloé studeerde Politieke wetenschappen aan Mount Holyoke College en Film aan NYU. Ze is geboren in Beijing en woont in de Verenigde Staten.

Caviar