SINTERKLAAS GOES LAPLAND

En duizenden andere PLAYMOBIL®-kerstavonturen

Woensdag 26 oktober 2016 — “Zie ginds komt de stoomboot”, zei de Kerstman toen hij het reusachtige Sinterklaas-schip tussen de ijsrotsen zag varen. Zelfs de XXL–kerstman - toch ook geen kleintje – was onder de indruk van de grootte van de boot. “En die stoomboot zit vol Pakjespieten”, lachte hij opgewekt. Nog nooit was hij zo blij geweest om zijn goede vriend uit Spanje te zien.

Sinterklaas was echt een redder in nood. Kerstmis dreigde dit jaar immers in het water te vallen, nu alle kerstelven in het midden van de feestperiode plots geveld waren door een vreemd virus. Zelfs de cadeautjes van de adventskalender kreeg hij amper bedeeld. De hulp van Sinterklaas en zijn Pakjespieten was dus meer dan welkom.

De rendiersleeën en de sneeuwscooters stonden het Spaanse rescue team al op te wachten. De Pakjespieten gingen compleet uit hun dak. Zoveel sneeuw hadden ze nog nooit gezien. Ze bekogelden elkaar met sneeuwballen, broek-skieden om ter gekst van de berg, organiseerden de spannendste sleeënrace in de geschiedenis van Lapland, floten bloedmooie ijsprinsessen na op de schaatspiste en… trakteerden alle Laplanders op hun domste grapjes. Maar tussendoor werd ook hard gewerkt. Want op kerstdag kregen ook dat jaar alle kinderen de prachtigste cadeautjes.

Speel dit fantastische sinterklaas- en kerstavontuur na met je PLAYMOBIL® feestspeelsets. Of bedenk zelf nog een hilarischer PLAYMOBIL-kerstverhaal. Voor pieten-hulpjes en elven-knechten vanaf 4 jaar.

Voor beelden in hoge resolutie, ga via onze beeldendatabank: http://press.talkie.be/nl/dir/playmobil-sinterklaas-kerst-2016

Over PLAYMOBIL
geobra Brandstätter Stiftung & Co. KG – de producent van PLAYMOBIL met het hoofdkantoor in het Duitse Zirndorf – staat bekend om zijn kwalitatief uitstekende speelgoed, dat in Europa vervaardigd wordt. De 7,5 cm grote PLAYMOBIL-figuur staat centraal in dit creatieve speelgoedsysteem, dat internationaal vele onderscheidingen heeft ontvangen. De rollenspelmogelijkheden die de fantasie prikkelen, gecombineerd met een brede waaier aan historische en moderne speelwerelden, houden kinderen geboeid en worden zeer gewaardeerd door ouders en opvoeders. Sinds de lancering in 1974 zijn er 2,9 miljard PLAYMOBIL-figuren geproduceerd. Het bedrijf verkoopt het speelgoedsysteem, bestaande uit ongeveer 30 verschillende speelwerelden, in meer dan 100 landen en heeft meer dan 4100 werknemers in dienst. De wereldwijde omzet van de Brandstätter Group is in 2015 gestegen tot 616 miljoen euro. De hoge kwaliteit van PLAYMOBIL wordt gegarandeerd door het gebruik van eigen Europese productielocaties in Duitsland, Malta, Tsjechië en Spanje. Sinds 2000 produceert het innovatieve bedrijf ook de hoogwaardige kunststof plantenbakken met bewateringssysteem van het merk LECHUZA.

Voor meer informatie, nog extra vragen, aarzel zeker niet ons te contacteren!
Walkie Talkie - Valérie Bourgeois
valerie@talkie.be