Roompot Vakanties opent eerste Belgische vakantiepark

Breeduyn Village in Bredene is het begin van de uitrol naar het zuiden

Maandag 18 september 2017 — Roompot Vakanties heeft haar nieuwste vakantiepark Breeduyn Village in Bredene geopend. De uitrol naar het Zuiden is een logische volgende stap voor Roompot Vakanties. Met de opening van het luxueuze vakantiepark aan de kust geeft Roompot het startsein om te groeien tot een belangrijke speler op de Belgische vakantiemarkt. Ook in Blankenberge en Oudenaarde staan projecten op stapel.

Het afgelopen jaar ontving Roompot Vakanties bijna 2 miljoen gasten, waaronder een groeiend aantal Belgische vakantiegangers. Vooral de parken aan de Nederlandse kust doen het goed bij de Belgen. Zo kreeg Roompot Vakanties zelfs tot 21 procent meer Belgische boekingen voor juli en augustus dan de voorbije jaren. Roompot Vakanties gaat deze succesvolle formule vertalen naar de Belgische kust. Het vakantiepark Breeduyn Village in Bredene is het eerste park van Roompot Vakanties op Belgische bodem.

Luxueuze vakantievilla’s op 200 meter van het strand in Bredene

Het nieuwe vakantiepark Breeduyn Village heeft in totaal 63 luxe villa’s voorzien van alle gemakken. Breeduyn Village ligt op 200 meter van het strand en zal een oase van rust en luxe worden. In de omgeving van het park zijn ook tal van leuke faciliteiten te vinden zoals een minigolf, fietsverhuur en verschillende winkels en restaurants. De eerste gasten hebben inmiddels genoten van hun vakantie in de recent opgeleverde villa’s. Ook voor de komende periode staan al boekingen van Nederlandse, Belgische en Duitse gasten gepland. De andere vakantievilla’s en een centraal gebouw met onder andere horeca-faciliteiten worden later opgeleverd.

Blankenberge

Naast Bredene heeft Roompot Vakanties ook in de populaire badplaats Blankenberge twee grote Belgische kustcampings overgenomen. De campings Jamboree en Bonanza II liggen naast elkaar en beschikken over zo’n 700 staplaatsen. Op termijn worden deze parken samengevoegd en herontwikkeld tot een vakantiepark met luxe lodges, bungalows en caravans.

Vlaamse Ardennen

Niet alleen de Belgische kust krijgt er twee troeven bij. Ook in Oudenaarde (Vlaamse Ardennen) staat een exclusief recreatiepark op de planning. Op het park verrijzen zo’n 250 luxueuze en duurzame vakantievilla’s. Ook worden vaste plaatsen voor mobilhomes aangelegd en is er de ontwikkeling van meer dan 30.000 vierkante meter groenruimte.

Succesvol totaalconcept

Jurgen van Cutsem, CEO van Roompot Vakanties: “In België zien we nu nog vaak een aanbod van verouderde vakantie-accommodaties waarbij de eigenaar zelf moet zorgen voor alle facetten die komen kijken bij het hebben van een recreatiewoning.” Roompot Vakanties ontzorgt de koper van een vakantiewoning door zowel ontwerp, ontwikkeling als de verkoop en exploitatie van de eigendommen voor hun rekening te nemen. De succesvolle formule van Roompot Vakanties wordt nu ook naar België uitgerold. Zo krijgen de toekomstige eigenaren van een vakantievilla in Breeduyn Village een mooi rendement op hun investering. Daarnaast kunnen ze er ook zelf van hun vakanties genieten.

Lokale verankering

De samenwerking met lokale partners is bij de uitbreiding naar België voor Roompot Vakanties de sleutel tot het succes. Voor zowel de herontwikkeling als de exploitatie van de parken werkt Roompot samen met lokale ondernemers. Breeduyn Village zorgt dus ook voor een belangrijke economische impuls in de regio.

Meer informatie over de ontwikkeling en verkoop vindt u op de website www.breeduyn.be

Over Roompot Vakanties

Roompot Vakanties is de grootste aanbieder van vakantieparken in Nederland. Meer dan 2.100 medewerkers staan klaar om de gasten samen te laten genieten van een welverdiende vakantie. Zo worden er ieder jaar zo’n 10 miljoen overnachtingen geboekt in zo’n 40 eigen vakantieparken in Nederland en Duitsland. Ook biedt Roompot Vakanties nog meer dan 150 vakantiebestemmingen aan in Europa, waarvan de meeste in Frankrijk en België. Naast vakantieparken en campings heeft Roompot Vakanties een breed pallet aan accommodaties zoals hotels en resorts; van comfortabel tot zeer luxe.

Voor meer informatie, beeldmateriaal of interviews kan je contact opnemen met:
Walkie Talkie
Alexis Bracke