Proef het vakmanschap van Pavé à la Leffe Bruin

Dinsdag 18 oktober 2016 — De Pavé à la Leffe kan voortaan ook geproefd worden in een Bruine versie, naast de bestaande Blonde variant. Als het resultaat van een unieke samenwerking, combineert de Pavé à la Leffe het plezier van een heerlijke traditionele kaas met de smaak van bier gebrouwen met expertise. Een echt plezier voor fijnproevers die op zoek zijn naar authenticiteit.

Tussen zachtheid en karakter
Er is een nieuwigheid in de kaasafdeling! Na de lancering van dePavé à la Leffe Blond in april wordt oktober de maand waarin diens neefje de Pavé à la Leffe Bruin een intrede maakt. Met zijn intense, aromatische en verrukkelijke smaak zal deze nieuwe versie de kaas-én bierliefhebbers gegarandeerd nog meer in vervoering brengen.

De Pavé à la Leffe is het resultaat van de ontmoeting tussen de Kaasmeesters van Savencia en de Meesterbrouwers van Leffe. Deze unieke kaas met Leffe bier combineert het beste uit beide werelden.

De abdijkaas is gemaakt volgens een oorspronkelijk recept maar met een uniek productieproces en werd gerijpt gedurende 3 maand. De Pavé à la Leffe Bruin heeft daardoor alle kwaliteiten van een Belgische topkaas en dat proef je meteen! Om de smaak van de Pavé à la Leffe het beste tot zijn recht te laten komen, degusteer je hem best door de kaas in staafjes te snijden. Serveer met een fris Leffebiertje en het genieten kan beginnen.

Met zijn aangename textuur ontwaakt de Pavé à la Leffe Bruin de smaakpapillen van elke fijnproever. Zijn goudkleurige kern, geïmpregneerd tot in het hart met de bruine Leffe, onthult een recept met de smaak van geroosterde mout en verfijnde toetsen van karamel.

Een uitzonderlijk bier tot in het hart van Pavé à la Leffe
Tijdens de rijping wordt de Pavé à la Leffe helemaal geïmpregneerd door de subtiele aroma’s van het Leffebier. Het resultaat is een unieke smaak die zich volledig onderscheidt van andere bierkazen. Tevens belooft de kaas een verrassende alsook verfijnde smaakbelevenis. Het productieproces? Het blijft een goed bewaard geheim!

Een authentieke en unieke presentatie
Vanaf oktober is het assortiment van Pavé à la Leffe compleet! Dan vind je de Blonde én de Bruine Pavé à la Leffe terug in je dichtstbijzijnde supermarkt aan de snijstand in de kaasafdeling en voorverpakt, te herkennen aan zijn authentieke papieren zakje, klaar voor te proeven. Onweerstaanbaar!

Hier vind je alle informatie terug.

Over Savencia
De kaasmakerij van Passendale ontwikkelt en produceert Belgische harde kazen. Sinds 1932 is de kaasmakerij van Passendale er altijd in geslaagd zijn authenticiteit te behouden door de originele recepten en de natuurlijke methodes van rijping, die van oudsher gebruikt worden, steeds te respecteren. Daarnaast gebruikt de kaasmakerij ook steeds 100% Belgische melk.

De Kaasmakerij Passendale behoort tot Savencia Fromage & Dairy, een onafhankelijk familiebedrijf, gericht op specialiteiten met een toegevoegde waarde. Savencia Fromage & Dairy stelt meer dan 19.000 mensen te werk in 29 landen en heeft een zakencijfer van €4,6 MIA. In hun merkenportefeuille heeft Savencia Fromage & Dairy een groot aantal kaasspecialiteiten zoals o.a. Passendale, Père Joseph, Caprice des Dieux, Chavroux, Chaumes, Le Rustique en St. Moret.

Voor meer informatie kan u terecht op www.savencia-fromagedairy.com

Over InBev Belgium
De oorsprong van onze activiteiten gaat terug tot 1366 naar de brouwerij Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer. Ons bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan. Het is onze gezamenlijke droom om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld.

In eigen land is InBev Belgium marktleider. De voornaamste Belgische merken zijn: Stella Artois®, Jupiler®, Leffe®, Hoegaarden® en Belle-Vue®. InBev Belgium streeft er ook naar om de Belgische biermarkt als geheel een nieuwe dynamiek te bezorgen door een evenwichtige aanpak waarin traditie en innovatie op basis van consumentenvoorkeuren elkaar aanvullen, en waarbij vakmanschap en kwaliteit steeds de rode draad vormen. Recente innovaties omvatten de laatste nieuwe telgen in de Leffe Royale-familie, Leffe Royale Cascade IPA (7,5%) (2015), Leffe Royale Mapuche (7,5%) (2015) en Leffe Royale Whitbread Golding (7,5%) (2015). Bij Hoegaarden: Hoegaarden Radler Agrum (2%) (2015) en Hoegaarden Radler Lemon & Lime (2%) (2015). De nieuwste merkinnovatie: Cubanisto (5,9%) (2014). Voor meer informatie kan u terecht op www.abinbev.be.

Over Leffe
Leffe is één van de oudste Belgische abdijbieren, met een traditie die teruggaat tot 1240. Het is een authentiek Belgisch degustatiebier, dat tot op heden gebrouwen wordt met respect voor zijn diepgewortelde traditie. De specifieke samenstelling met ingrediënten als mout, maïs en hop, creëert een rijke, volmondige en toegankelijke smaak die van Leffe het degustatiebier bij uitstek maakt. Met zijn uitgesproken karakter is het ook een bier waar steeds meer mensen van genieten bij het aperitief. De bieren van de Leffe-familie hebben een rijke en volle smaak, worden gebrouwen met ingrediënten van de hoogste kwaliteit en bieden een recept voor de aangename momenten in het leven, waarvan men samen geniet. Leffe wordt vandaag gedeeld en gesmaakt door consumenten in meer dan 70 landen over de hele wereld. In België is Leffe marktleider in het segment van de abdijbieren. Neem een kijkje op onze websites : www.leffe.com en www.ab-inbev.be