Productiehuis Caviar sterk aanwezig op Film Fest Gent met 3 producties​

Donderdag 21 september 2017 — Belgisch productiehuis Caviar is goed vertegenwoordigd op de 44e editie van Film Fest Gent (10 tot 20 oktober)! Zowel TABULA RASA, SPRAKELOOS als THE RIDER zijn te gast op het prestigieuze festival. Hierdoor is Caviar aanwezig in de uiteenlopende secties Serial Madness, World Soundtrack Awards en Explore Zone Competition en bewijst het huis nogmaals haar veelzijdigheid.

Visuele parel en prijsbeest THE RIDER slotfilm van Explore Zone Competition

Na een succesvolle passage in Cannes eerder dit jaar – waar de film de Art Cinema award in de wacht sleepte - ging THE RIDER van Chloé Zhao onlangs ook aan de haal met de Grand Prix op het Franse filmfestival DeauvilleDeze ochtend werd bekend gemaakt dat de film slotfilm is van de Explore Zone Competition op Film Fest Gent.

“The Rider is aan een ongelofelijk festival parcours bezig,” aldus CEO van Caviar en producer van de film Bert Hamelinck. “Cannes, Telluride, Deauville, TIFF, FilmfestMunchen, NY film festival, BFI London Film festival en dan Film Fest Gent”.

THE RIDER is de tweede langspeelfilm van de Chinees-Amerikaanse cineaste Chloé Zhao en de vierde Amerikaanse film voor Caviar in LA

“Dit project is zo mooi, uniek en integer, we moesten het gewoon maken,” vertelt Hamelinck, “En de reacties van het publiek op de festivals waren fantastisch, het is een kleine maar erg intense film, en als Belg hoop ik natuurlijk dat het publiek in Gent even enthousiast is.”

Op het puntje van je stoel bij TABULA RASA in de Serial Madness sectie

Deze psychologische thriller van Caviar werd geschreven door Malin-Sarah Gozin (‘Clan’), Veerle Baetens en Christophe Dirickx (‘De helaasheid der dingen’) en geregisseerd door Jonas Govaerts (‘Welp’) en Kaat Beels ('Beau Séjour'). Het festival vertoont de eerste twee afleveringen van deze spannende reeks, die later dit najaar op Eén te zien is. Na een passage op Série Series (Fontainebleau, Frankrijk), Séries Mania (Melbourne, Australië) en binnenkort ook Fantastic Fest (Austin, USA) volgt nu Gent.

“We zijn heel blij deze even verrassende als cinematografisch doordachte nieuwe Vlaamse serie in première op onze 44e editie te kunnen presenteren,” aldus artistiek directeur van Film Fest Gent  Patrick Duynslaegher. “Voor liefhebbers van psychologische thrillers met een huiveringwekkend kantje en boordevol filmcitaten, wordt het smullen!”

Bekijk de trailer hier.

Geef je oren de kost met SPRAKELOOS op de World Soundtrack Awards

Op de World Soundtrack Awards scoort SPRAKELOOS want componist Jef Neve is met de soundtrack van de filmgenomineerd voor Beste score voor een Belgische productie. Deze prijs wordt dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. De awards worden op 18 oktober uitgereikt.

Recent won SPRAKELOOS nog de publieksprijs op Filmfestival Oostende.

Beelden Sprakeloos

Beelden The Rider

Beelden Tabula Rasa

SYNOPSIS THE RIDER
Na een rodeo-ongeluk dat hem bijna fataal wordt, krijgt jonge cowboy Brady het nieuws dat hij niet meer mag paardrijden. Als rijzende ster in het rodeocircuit en getalenteerd paardentrainer, komt het nieuws hard aan. Eens terug thuis in Pine Ridge Reservation start Brady zijn zoektocht naar een nieuwe identiteit.
Cast: Brady Jandreau, Tim Jandreau, Lilly Jandreau, Lane Scott

SYNOPSIS TABULA RASA
De psychologische thriller 'Tabula Rasa' vertelt het verhaal van een jonge vrouw met geheugenverlies (vertolkt door Veerle Baetens) die de enige sleutel vormt in een mysterieuze verdwijningszaak. Andere rollen in de serie zijn weggelegd voor onder andere Stijn Van Opstal, Natali Broods, Peter Van den Begin, Gene Bervoets, Jeroen Perceval en Hilde Van Mieghem.

Voor meer info, beelden of interviews gelieve contact op te nemen met:
Marie Lemaitre
marie@talkie.be
0494 92 21 52

OVER CAVIAR

Caviar is een bekroond productiehuis met zetels in Mechelen, Brussel, Los Angeles, Parijs, Londen, Amsterdam en Madrid. Met hun langspeelfilms en prestige fictiereeksen, commercials, music videos, webseries en digitale content, is het huis één van de leiders in de Belgische filmproductie. Caviar wil kwaliteit maken die inspireert, entertaint en intrigeert in eigen land en daarbuiten, met jong talent en met ervaren regisseurs en schrijvers.
www.caviar.tv

Sprakeloos