PLAYMOBIL® wint Speelgoed van het jaar 2016-award in de categorie speelwereld met Cruiseschip

Donderdag 13 oktober 2016 — De verkiezing van het Speelgoed van het Jaar, een initiatief van de Belgische Speelgoedfederatie, is aan haar zeventiende editie toe. De jury kiest in dertien categorieën, voor verschillende leeftijden en soorten spellen, een winnaar. PLAYMOBIL® rijft de award van Speelgoed Van Het Jaar binnen, in de categorie speelwereld met het PLAYMOBIL® -Cruiseschip.

Speelgoed van het jaar

Met dit initiatief wil de Belgische Speelgoedfederatie fabrikanten, invoerders of agenten belonen bij de zoektocht naar originele en creatieve spellen en speelgoedartikelen. De consument kan in de winkel alle laureaten herkennen aan de klever op de speldoos.

Welcome aboard op het PLAYMOBIL®-cruiseschip

PLAYMOBIL® ontvangt dagelijks van over de hele wereld prachtige kindertekeningen en creatieve voorstellen. PLAYMOBIL® heeft al talloze speelsets gelanceerd, gebaseerd op deze fantasierijke inzendingen. Ook het cruiseschip is – na 3 jaar tekenen en sleutelen - het resultaat van inspirerende kindertekeningen en klaar om oceanen over te steken.

"Bij PLAYMOBIL® doen we niets liever dan de fantasiewereld van kinderen tot leven brengen. Soms kan je dat ook letterlijk nemen, zoals bij het Cruiseschip”, zegt Leen Van Reeth, Consumer Marketing Manager Benelux. “PLAYMOBIL® heeft van kinderen over heel de wereld prachtige tekeningen en creatieve voorstellen ontvangen, die de PLAYMOBIL-designers in Zirndorf  gebruikt hebben om de droom van vele PLAYMOBIL-liefhebbers waar te maken: het eerste PLAYMOBIL. Cruiseschip vaart uit!”

De passagiers van het luxueuze schip – met een grootte van maar liefst 74 cm - zullen zich geen minuut vervelen. Ze kunnen vertoeven aan het zwembad met bijhorende glijbaan of een lekker hapje eten in het restaurant. Als ze willen genieten van een exclusief uitzicht, nemen ze toch gewoon even een kijkje op het zonnedek bovenaan het schip!