PLAYMOBIL-AVONTUREN IN DE LUCHT MET ‘HOE TEM JE EEN DRAAK’-SPEELSETS

Maandag 19 september 2016 — Binnenkort zullen er vuurspuwende draken in het luchtruim van het PLAYMOBIL-universum rondvliegen. Het populaire speelgoedmerk heeft vandaag een licentiesamenwerking aangekondigd met DreamWorks Animation voor ‘Hoe tem je een draak’, met een verzameling originele PLAYMOBIL-sets die in de zomer van 2017worden uitgebracht. In de PLAYMOBIL-productlijn van 2017 zijn voor het eerst licentiespeelsets opgenomen die zijn geïnspireerd op een bekend amusementsproduct.

Het verhaal van de jonge Viking Hikkie en zijn onwaarschijnlijke vriendschap met een draak heeft zijn weg gevonden naar bioscopen en schermen over de hele wereld. De spannende avonturenreeks is zeer geliefd bij zowel gezinnen als recensenten vanwege het originele verhaal en de sterke boodschappen. ‘Hoe tem je een draak’ is onder een brede groep jongens en meisjes van 3 tot 11 jaar uitgegroeid tot een succesvolle top 10-licentie voor DreamWorks Animation. PLAYMOBIL brengt deze fantasiewereld nu tot leven met het geliefde spelsysteem, dat overal ter wereld enorm populair is bij kinderen in deze doelgroep.

De nieuwe Draken-sets van PLAYMOBIL worden een “must have” voor alle fans van HikkieTandloos en de drakenrijders van Berk. Ze kunnen straks met hun favoriete personages spelen en bekende en nieuwe avonturen beleven in hun eigen speelkamer. PLAYMOBIL staat bekend om zijn oog voor detail en zijn unieke spelprincipe, dat de fantasie en creativiteit van kinderen prikkelt. De vrolijke figuren, die over meerdere talenten beschikken, overwinnen allerlei uitdagingen. De bekende 7,5 cm grote speelmaatjes komen nu voor de spannende taak te staan om wilde – maar bovenal vriendelijke – draken te gaan temmen!

“We vinden het geweldig om de wereld van ‘Hoe tem je een draak’ tot leven te brengen als PLAYMOBIL-speelgoed. Het fantastische verhaal met de leuke personages en het waanzinnig mooie landschap, dat is perfect voor uren rollenspelplezier”, zegt Silke Heinrich, lid van de raad van bestuur bij PLAYMOBIL. “We zijn erg blij om samen met DreamWorks een nieuwe lijn speelgoedsets te lanceren met zo'n sterke aantrekkingskracht op onze gezamenlijke doelgroep. We denken dat de Draken-producten de passie van onze bestaande fans nog verder zal aanwakkeren en tegelijkertijd nieuwe kinderen zal uitnodigen om de voordelen van het spelen met PLAYMOBIL te leren kennen.”

Voor meer informatie, nog extra vragen, aarzel zeker niet ons te contacteren!
Walkie Talkie - Valérie Bourgeois
valerie@talkie.be

Over PLAYMOBIL

geobra Brandstätter Stiftung & Co. KG – de producent van PLAYMOBIL met het hoofdkantoor in het Duitse Zirndorf – staat bekend om zijn kwalitatief uitstekende speelgoed, dat in Europa vervaardigd wordt. De 7,5 cm grote PLAYMOBIL-figuur staat centraal in dit creatieve speelgoedsysteem, dat internationaal vele onderscheidingen heeft ontvangen. De rollenspelmogelijkheden die de fantasie prikkelen, gecombineerd met een brede waaier aan historische en moderne speelwerelden, houden kinderen geboeid en worden zeer gewaardeerd door ouders en opvoeders. Sinds de lancering in 1974 zijn er 2,9 miljard PLAYMOBIL-figuren geproduceerd. Het bedrijf verkoopt het speelgoedsysteem, bestaande uit ongeveer 30 verschillende speelwerelden, in meer dan 100 landen en heeft meer dan 4100 werknemers in dienst. De wereldwijde omzet van de Brandstätter Group is in 2015 gestegen tot 616 miljoen euro. De hoge kwaliteit van PLAYMOBIL wordt gegarandeerd door het gebruik van eigen Europese productielocaties in Duitsland, Malta, Tsjechië en Spanje. Sinds 2000 produceert het innovatieve bedrijf ook de hoogwaardige kunststof plantenbakken met bewateringssysteem van het merk LECHUZA.