Palladium boots lanceert capsulecollectie met Berlin-based label SOPOPULAR

Dinsdag 2 februari 2016 — Palladium zoekt steeds naar inspirerende samenwerkingen, zo ook dit voorjaar. Deze keer vindt Palladium zijn perfecte match in het Berlijnse modemerk SOPOPULAR. Het resultaat? Een capsulecollectie met stoere boots die een futuristische look naadloos combineren met een tijdloos design. "Less is more" is hier de regel.

Daniel Blechman, de ontwerper achter het merk SOPOPULAR, is een vaste waarde in de Berlijnse modewereld. Zijn moderne visie op streetwear – met neutrale kleuren en kwaliteitsmaterialen – heeft stukje bij beetje de straten en de pers veroverd. Na een eerste ontmoeting voor herfst-winter 2015, waar Blechman de SOPOPULAR-catwalksilhouetten afwerkte met Palladium, is het nu tijd voor een co-creatie.

Palladium en SOPOPULAR ontwerpen samen een collectie die de minimalistische stijl van Blechman verzoent met de stoere mannelijkheid van Palladium. Alle kenmerkende elementen van Palladium zitten in dit paar verwerkt (de rubberen neus, de beroemde gekartelde zool), maar ook de ontwerper heeft er duidelijk zijn stempel op gedrukt. Zo zijn de veters vervangen door een rits, die verborgen zit achter een elegante schoentong.

“Ik ben zeer blij dat de samenwerking tussen Palladium en SOPOPULAR een volgende fase ingaat. Palladium heeft mijn benadering van esthetiek volledig begrepen”, licht Daniel Blechman toe over zijn samenwerking met Palladium Boots. “Bovendien werken we op een heel natuurlijke en harmonieuze manier samen.”

De boots Pampa Hi SOPOPULAR zijn verkrijgbaar in drie effen kleuren: Ash (een tijdloos, licht grijs), Black en Otan (intens donkergroen). Dit model is bovendien het eerste paar van Palladium in bijzonder zacht en superieur suède.

De collectie Palladium x SOPOPULAR is vanaf maart 2016 in gelimiteerde oplage verkrijgbaar in geselecteerde Europese winkels:

• SPRMRKT, Amsterdam, Ibiza
  • Margreeth Oosthoorn, Rotterdam

De kostprijs is € 179,95.

OVER PALLADIUM

L’ORIGINALE DEPUIS 1947 -  opgericht in 1920, produceerde Palladium vliegtuigbanden voor de luchtvaart. Volgens hetzelfde procedé als de banden: door rubber en canvas met elkaar te laten versmelten, ging het bedrijf ertoe over om schoenen te produceren. Zo zijn de materialen van Palladium Boots van hoogwaardige kwaliteit, maar tegen een betaalbare prijs. Een ideale combinatie! De onverwoestbare en inmiddels iconische Pampa boot wordt in 1947 geboren en vormt snel een vast onderdeel van het tenue van het Franse Vreemdelingenlegioen. Palladium Boots wordt geprezen vanwege zijn functionaliteit in combinatie met comfort en duurzaamheid. Hedendaags wordt deze schoen gedragen door urban explorers wereldwijd. Bijna 70 jaar ervaring, hedendaagse fabricage en hoogwaardige materialen zorgen ervoor dat je Palladium Boots zonder zorgen dag in en dag uit kan dragen.