Nieuwe sportschool in Gent

Venice Beach opent op 10 juli de deuren in Ghelamco Arena

Donderdag 26 juni 2014 — Goed nieuws voor de sportieve Gentenaren: op 10 juli openen personal trainers Joachim Massinon en Nils Maes in de Ghelamco Arena hun gloednieuwe fitnesstempel Venice Beach. Het wordt een moderne en cutting edge sportschool die ook op sporters rekent van buiten Gent. Venice Beach presenteert niet alleen een uitgebreid gamma van gym, groepslessen (zoals martial arts en yoga) en personal training. De nieuwe sportschool staat ook voor doorgedreven feelgood: empowerment voor lichaam en geest in een coole inspirerende omgeving voor iedereen die van sporten meer verwacht dan zweten alleen. Door de openingsuren bewust flexibel te houden kan een workout voortaan in de week ook perfect vanaf 6u ’s morgens voor het werk of erna tot 22u ’s avonds.

De opening: soft launch vanaf do 10 juli – officiële start 11 september
Venice Beach organiseert een openingsweekend van donderdag 10 juli tot en met zondag 13 juli met gratis demonstratielessen en try outs. Tijdens de zomerperiode is er een soft launch voor vrienden, fans en influencers die alles in primeur mogen testen en feedback leveren. De officiële opening is gepland van donderdag 11 september tot en met zondag 14 september. Het programma komt online op www.venicebeach.be.

Sporten nieuwe stijl
Joachim Massinon en Nils Maes zijn beiden professionals met een serieuze staat van dienst, een passie voor sport en bovendien perfect complementair. Maes, een gediplomeerd balletdanser die naar China trok om er martial arts te gaan studeren, werkte 7 jaar als personal trainer in het walhalla van de fitness, Gymbox in Londen. Massinon, die een uitgebreide achtergrond in lichamelijke opvoeding kan voorleggen, is eveneens al 7 jaar personal trainer. Omwille van zijn approach en resultaten is hij vooral populair in Gent met klanten zoals Cesar Casier en Emma Gelaude die trouwens beiden de Venice Beach brand ambassadors worden.

Met al deze ervaring op zak, een sterke drive en een ruimte in de Ghelamco Arena was dit het uitgelezen moment voor Joachim en Nils om de krachten te bundelen en hun eigen zaak vorm te geven.

“Met Venice Beach willen we een nieuwe stijl van sporten introduceren. We reizen allebei veel en pikken daarbij allerlei elementen op die we toepassen in onze workouts”, legt Nils uit, “het beste van de martial arts uit Beijing bijvoorbeeld, crossfit uit Santa Cruz en natuurlijk de vibe van Venice Beach in LA waar je alle dagen geïnspireerd wordt door verrassende body moves en concepten.”

De insteek is dan ook dat door de open floor philosophy en de creatieve invulling van zowel gym, groepslessen als personal training sporters steeds weer hun grenzen gaan verleggen omdat de uitdagingen zo leuk en zo inspirerend zijn.

Locatie en inspiratie
Dat de ruimte in de Ghelamco Arena met haar indrukwekkende glaspartijen sterk bijdraagt tot die inspiratie is een feit. Niet in het minst ook omdat twee talenten in hun vak hun enthousiaste medewerking hebben verleend en samen een sterke mix hebben uitgewerkt, Glenn Sestig tekende voor het interieur en Frederic Rozier leverde met LOSTNFOUND Belgian Design Heroes meubilair en lampen.

Let us make you happy
De baseline verwoordt de Venice Beach-filosofie dat sporten meer is dan lichaam alleen, gezondheid en persoonlijke sportieve ontwikkeling staan centraal in een holistische aanpak. Alleen zo haal je het beste uit jezelf. Dit doel wil Venice Beach realiseren door een hoog niveau van expertise en een onvoorwaardelijk engagement naar de leden toe. Joachim Massinon licht toe: “Sporters kunnen rekenen op één-op-één begeleiding en gepersonaliseerd advies, niet alleen over hun sportieve prestaties maar ook over aangepaste voeding en lifestyle. Onze coaches zullen continu - maar nooit opdringerig - aanwezig zijn. Zo helpen we klanten hun doelen scherp te stellen om duurzame resultaten te boeken."

Deze aanpak maakt Venice Beach niet alleen geschikt voor al wie sportieve resultaten wil boeken, ook opvolging na revalidatie behoort tot het aanbod.

Praktisch

Bij Venice Beach kan je terecht voor gym, classes en personal training.

De hashtag van dienst is #venicebeachgent

www.venicebeach.be

Opening Soft Launch:  donderdag 10 juli tot en met zondag 13 juli.
do-vrij: 06:00 - 22:00
za-zo: 08:00 - 18:00

Officiële opening: donderdag 11 tot en met zondag 14 september.
do-vrij: 06:00 - 22:00
za-zo: 08:00 - 18:00