Movie Classics brengt filmklassiekers terug op het grote scherm voor de ultieme #throwbackmonday

Donderdag 3 augustus 2017 — Monday blues, we hebben er allemaal last van. Gelukkig komt Kinepolis nu met het tegengif voor je onwelkome post-weekend dip: Movie Classics. Elke derde maandagavond van de maand katapulteert dit nieuwe filmconcept een filmparel opnieuw op het grote scherm. Op 21 augustus is het alvast tijd voor de eerste #throwbackmonday met E.T. The Extra-Terrestrial.

Na enkele succesvolle bioscoopformules zoals Ladies at the Movies, Obscure Night en Opera in de Cinema, brengt Kinepolis nu binnen- én buitenlands filmerfgoed opnieuw in de zalen met hun nieuwste filmconcept Movie Classics. Voor de ticketprijs van € 8,50 reis je met het hele gezin nog even terug naar die heerlijke pre-internet era uit de comfortabele gezelligheid van je bioscoopzetel.

'E.T. phone home' is wellicht één van de bekendste oneliners uit een film ooit en het iconische beeld van de vliegende fiets voor de maan staat voor eeuwig op ons netvlies gebrand. Voor generatie Z zich de wenkbrauwen fronst: de filmklassieker E.T. The Extra-Terrestrial (1982) vertelt het aangrijpende verhaal van E.T., een aandoenlijk buitenaards wezen dat per toeval op aarde belandt. Exact 35 jaar en 9 Oscarnominaties (waarvan 4 gewonnnen!) later is het opus magnus van regisseur Steven Spielberg voor velen nog steeds de beste sciencefictionfilm ooit gemaakt.

"Sommige filmklassiekers staan in ons collectief geheugen gegrift en moet je gewoon op het grote scherm gezien hebben. Helaas hebben hele generaties die kans nog niet gehad. Met Movie Classics brengen we enkele filmparels terug in de zalen zodat iedereen deze kan (her)ontdekken."
Tom Dhaenens, Kinepolis België Product Manager

Op het programma komend najaar staan enkele bekende kaskrakers, zoals de meest romantische film allertijden Titanic (1997), Vlaamse klassieker Daens (1992), cult favoriet The Shining (1980) en een dubbele kerstspecial met Die Hard (1988) en Home Alone (1990).

Praktisch
Elke 3e maandag van de maand
In alle Kinepolisbioscopen in België
Tickets via Kinepolis.be voor € 8,50