Minnie Mouse en haar 150 jurken!

Dinsdag 30 mei 2017 — Van een echte fashionista gesproken... Sinds de opening van Disneyland® Paris in 1992 werden meer dan 150 jurken gecreëerd voor de first lady Minnie Mouse!

Anno 2017 ontwierp de Atelier Couture, de kostuumafdeling van Disneyland® Paris, speciaal voor de 25ste Verjaardag van het park er nog een gloednieuwe verjaardagseditie bij! Maar liefst 45 kleermakers en 18 maanden waren nodig om de unieke 25ste verjaardagsjurk van Minnie Mouse te ontwerpen. De pièce unique van Minnie kleurt blauw en zilver, de kleuren van de 25ste Verjaardag, en zullen de ogen van de gasten laten stralen.

Naar aanleiding van de verjaardag poseerde Minnie Mouse voor één dag als een echt model tijdens een magische fotoshoot! 12 beelden met 12 jurken die gecreëerd werden ter gelegenheid van verschillende evenementen zoals Disney’s Halloween Festival, Swing into Spring, de verjaardag van het park of de klassieke jurk van Minnie Mouse die iedereen kent. Rood met witte stippen, tijdloos!

DE KOSTUUMAFDELING VAN DISNEYLAND® PARIS

De jurken worden stuk voor stuk hand- en tailormade gemaakt door Disneyland® Paris' eigen Atelier Couture. Het atelier telt 45 medewerkers die allemaal een achtergrond in de mode- of theaterwereld hebben.

De grootste "Costuming" van Europa is een team van een tiental kleermakers en kleermaaksters die zich 7 dagen op 7 toeleggen op het ontwerpen van kostuums en 45 personen die zich toewijden aan de fabricage en het onderhoud ervan. Het atelier creëert elk jaar tussen de 3 000 en 4 000 kostuums, hoeden en accessoires

LEUKE WEETJES OVER DE KOSTUUMAFDELING

1 000 000 kostuumstukken

50 000 volledige schouwspel kostuums

15 000 m linten in 500 verschillende kleuren

300 soorten steentjes en pailletten

650 dozen met naaibenodigdheden

100 000 knopen

25 000 m stof in voorraad in 1 500 verschillende kleuren

500 verschillende pluimen

EEN BLIK OP DE MAGIE VAN DISNEYLAND® PARIS

Wil je meer weten over de modesmaken van Minnie Mouse? Dan kunnen wij een interview voor je organiseren met Lydie Richard, de persattachée van Minnie.

Wil je graag behind the scenes Disneyland® Paris ontdekken? Weet dat het mogelijk is om de kostuumafdeling te bezoeken!

Vind je Disneyland® Paris een perfecte bestemming voor je toekomstige shoot?
We helpen je graag om een magische fotoshoot in het park te organiseren.

Denk je dat iets interessant kan zijn? Aarzel zeker niet om je ideeën naar ons te sturen naar maureen@talkie.be.

OVER DISNEYLAND® PARIS
Disneyland® Paris is de nummer één toeristische bestemming van Europa met meer dan 320 miljoen bezoeken sinds de opening in 1992 (13,4 miljoen bezoeken in 2016). Het resort bestaat uit twee spectaculaire themaparken (Disneyland Park en Walt Disney Studios Park) en zeven gethematiseerde Disney hotels met 5.800 kamers (meer dan 2.700 kamers zijn beschikbaar in geselecteerde partner hotels). Daarnaast zijn er ook twee full-service congrescentra en een world-class 27-holes golfbaan aanwezig. De bestemming omvat verder Disney Village - één van de grootste entertainment complexen in de regio Ile-de-France. Disney Village ligt op meer dan 30.000 vierkante meter en biedt thema-restaurants, winkels en een bioscoop. Disneyland Paris heeft 59 attracties, 63 winkels en 55 restaurants.