Mer du Nord leeft weer op

Franse investeerder blaast Belgisch modemerk nieuw leven in

Dinsdag 13 januari 2015 — Het Belgische modehuis Mer du Nord pikt de draad opnieuw op. Na een gerechtelijke reorganisatie in augustus 2014 vindt het merk opnieuw financiële ademruimte bij investeerder Pascal Yefet. De Franse ondernemer heropent niet alleen de 7 winkels, maar hij voegt er 3 aan toe en voorziet ook een bloeiende toekomst voor het merk met nieuwe collecties in het vooruitzicht.

Mer du Nord werd in 1988 opgericht als knitwearlabel en groeide in de jaren 90 snel uit tot een volwaardig modemerk. Naast de herkenbare Mer du Nord-vis als logo staat het merk voor casual chic collecties in kwalitatieve materialen. In 2013 vierde het Belgische modehuis nog zijn 25ste verjaardag met Belgische topmodel Anouck Lepère als gezicht van de zomercollectie. Echter leed het de laatste jaren verlies, waardoor enkele winkels verplicht hun deuren moesten sluiten.

Een situatie die de 36-jarige Franse investeerder Pascal Yefet graag anders ziet. Zelf is Yefet eigenaar van een tiental ready-to-wear-boetieks Les Bourgeoises, waaronder in Brussel, Kortrijk en Leuven. Nu wil hij met Mer du Nord enkele pagina’s omslaan en aan een nieuw en succesvol hoofdstuk schrijven.

“We gaan Mer du Nord opnieuw doen opleven en de identiteit van het merk herstellen", zegt Pascal Yefet trots.

Nieuwe shops & nieuwe collectie

Het potentieel in een Belgisch modelabel zoals Mer du Nord is voor Yefet groot. “Het is een fantastisch merk dat ik al jaren volg, dus mijn team en ik gaan met evenveel, of zelfs meer, liefde aan de toekomst timmeren.” Een proces dat Yefet wil ondernemen in nauw contact met diegene die Mer du Nord dragen en kopen. "Ik breng veel tijd door in de shops omdat ik het belangrijk vind om als merk steeds in contact te staan met de klanten. Hun noden willen we beantwoorden. En dat gaan we doen door elk seizoen stijlvolle en kwalitatieve collecties uit te brengen, de bestaande Mer du Nord-shops te garanderen en er enkele nieuwe te openen." Zo zullen in 2015 de 3 steden Brugge, Antwerpen en Knokke nieuwe winkels verwelkomen, naast de bestaande in Hasselt, Gent, Leuven, Aalst, Kortrijk, Wavre en Waterloo.

En nog meer nieuws, want in maart lanceert Mer du Nord dan de SS15-collectie. Yefet: "We zijn nu volop aan het werken aan de nieuwste zomercollectie voor het nieuwe Mer du Nord, zonder het DNA van het merk te verloochenen." De productie van de stuks ligt in Europese landen, zoals Portugal, Italië en Frankrijk. Pascal Yefet wil 100% kwaliteit garanderen. Dat vraagt veel tijd en energie, de productie dichter bij huis houden vergemakkelijkt dit. Ook kan het merk zo heel snel inspelen op de wensen van de klant, en de economische situatie in Europa boosten.

Dus blijf zeker op de hoogte via www.merdunord.com of via de Facebook page.

Beeldmateriaal kan je downloaden door op de beelden zelf te klikken. Voor interviews of extra vragen, aarzel zeker niet ons te contacteren!

Mer du Nord FW14 catalogus
Mer du Nord Gent