Lente - zomer 2016: Palladium vernieuwt

Maandag 4 januari 2016 — Palladium Boots heeft heel wat nieuwigheden in petto voor het volgende seizoen: nieuwe kleuren, nieuwe prints en zelfs nieuwe modellen! Het schoenenmerk met Franse roots, vindt zichzelf opnieuw uit.

Dit seizoen toont Palladium de klassieke modellen Pallabrouse en Pallabrouse Baggy met een paisleyprint in felle CYMK-kleuren (cyaan, magenta, geel en zwart). Deze twee onweerstaanbare modellen zijn beschikbaar in dames- en kindermaten, voor mama's en hun mini-me.

Het vrouwelijke bloemenmotief is weer helemaal terug in de prêt-à-portercollecties voor lente-zomer 2016. Dankzij Palladium zet je nu ook je voeten in de bloemetjes! Een vleugje zachtheid in de brutaliteit van alledag, daar kun je geen nee tegen zeggen ...

Grote nieuwigheid van dit seizoen is het model Pallaville, geïnspireerd op de vorm van je favoriete sneakers. Een nieuwe interpretatie van de klassieke Palladium-schoenen in een lichte en sportieve versie, geknipt voor zomerse stadswandelingen. Deze nieuwe schoen zal beschikbaar zijn in verschillende versies: laag, hoog en baggy.

Camouflagepatronen, ooit voorbehouden aan militairen, zijn nu uitgegroeid tot een klassieker onder de streetwearprints. Dit seizoen komt Palladium met een nieuwe interpretatie van deze militaire print. De Multicam boot is beschikbaar in vier versies: Original Camo, Tropic Camo, Black Camo en Arid Camo.

Innovatie is cruciaal, maar soms is het belangrijk om terug te keren naar de bron. Daarom komt Palladium dit seizoen met een frisse versie van de meest klassieke modellen waarmee Palladium in de jaren negentig zijn reputatie opbouwde. Meer nog, ook het oorspronkelijke kleurenpalet keert terug. De collectie krijgt de toepasselijke naam Heritage Pack.

OVER PALLADIUM

L’ORIGINALE DEPUIS 1947 -  opgericht in 1920, produceerde Palladium vliegtuigbanden voor de luchtvaart. Volgens hetzelfde procedé als de banden: door rubber en canvas met elkaar te laten versmelten, ging het bedrijf ertoe over om schoenen te produceren. Zo zijn de materialen van Palladium Boots van hoogwaardige kwaliteit, maar tegen een betaalbare prijs. Een ideale combinatie! De onverwoestbare en inmiddels iconische Pampa boot wordt in 1947 geboren en vormt snel een vast onderdeel van het tenue van het Franse Vreemdelingenlegioen. Palladium Boots wordt geprezen vanwege zijn functionaliteit in combinatie met comfort en duurzaamheid. Hedendaags wordt deze schoen gedragen door urban explorers wereldwijd. Bijna 70 jaar ervaring, hedendaagse fabricage en hoogwaardige materialen zorgen ervoor dat je Palladium Boots zonder zorgen dag in en dag uit kan dragen.

www.palladiumboots.com