Kinepolis introduceert 4DX

Alle zintuigen op scherp voor de ultieme filmervaring

Donderdag 5 oktober 2017 — Kinepolis opent nog voor het einde van dit jaar twee splinternieuwe 4DX-zalen in Kinepolis Antwerpen en Kinepolis Brussel. 4DX brengt de bioscoopervaring naar een vierdimensionaal niveau: bezoekers kijken niet alleen naar een film, ze maken zelf deel uit van de actie. Bewegende stoelen en omgevingseffecten zoals wind, water, geur en licht, perfect gesynchroniseerd met de actie op het scherm, zorgen voor een ongekend immersieve filmervaring. Naast België opent Kinepolis ook een 4DX-zaal in Frankrijk (Lomme) en Spanje (Madrid).

4DX is revolutionaire bioscooptechnologie die alle zintuigen prikkelt. Speciaal opgeleide 4DX editors zorgen ervoor dat onder meer water-, wind-, licht- en rookeffecten, in combinatie met realistische bewegingssimulaties, een nieuwe dimensie toevoegen aan de actie op het scherm. In een 4DX bioscoopzaal racen bezoekers mee in de wagen, drijven ze in de oceaan, voelen ze de wind in hun haar of ruiken ze bloemen. 4DX bioscoopstoelen zijn uitgerust met een speciale motor die precieze bewegingen mogelijk maakt en de snelheid van beweging controleert, synchroon met wat zich afspeelt op het scherm.

Elk jaar werkt 4DX samen met grote Hollywood studio’s rond de release van diverse films in het actie, animatie, horror en fantasy genre. Ook concerten en documentaires zijn beschikbaar in 4DX. In 2016 werden in totaal 105 films uitgebracht in 4DX, waarvan 59 Hollywood blockbusters. 4DX is beschikbaar voor zowel 2D als 3D films.

Kinepolis is altijd een voorloper geweest op het vlak van innovatieve technologie die de filmbeleving intenser maakt. Cinema is samen emoties beleven en met 4DX wordt dat uitvergroot. Het is een extra beleving die een deel van onze bezoekers zal aanspreken. 4DX past zo in een verdere diversificatie van ons aanbod, waarbij we optimaal willen inspelen op de wensen van verschillende doelgroepen.
Eddy Duquenne, CEO Kinepolis Group

Kinepolis voorziet de opening van haar 4DX-zalen in december van dit jaar. De eerste film die Kinepolis zal vertonen in 4DX is nog niet bekend.

Over Kinepolis
Kinepolis Group NV ontstond in 1997 uit een fusie van twee familiale bioscoopgroepen, en werd beursgenoteerd in 1998. Kinepolis staat voor een innovatief bioscoopconcept dat als baanbrekend geldt binnen de sector. Kinepolis Group NV telt 48 bioscopen, verspreid over België, Nederland, Frankrijk, Spanje, Luxemburg, Zwitserland en Polen. Naast haar bioscoopactiviteit is de Groep ook actief in filmdistributie, eventorganisatie, schermreclame en vastgoedbeheer. Meer dan 2.300 medewerkers zetten zich elke dag in om miljoenen bioscoopbezoekers een onvergetelijke filmbeleving te bezorgen. Ontdek meer op kinepolis.be