Filmfestival Ciné Privé trekt na Gent naar Polen

Vlaamse week in Gdansk

Woensdag 7 januari 2015 — Van 11 tot en met 14 februari 2015 strijkt filmfestival Ciné Privé neer in de Gentse haven voor haar achtste editie. Daarna trekt het hele gebeuren naar Polen in het kader van de ‘Vlaamse week’.

Begin februari ben je bij Ciné Privé opnieuw aan het juiste adres voor een wervelend festival vol langspeelfilms, documentaires, animatie- en kort films. Gedurende 4 dagen kan je hier zowel aanstormend als gevestigd talent uit binnen- en buitenland ontdekken. Centraal tijdens deze editie staan Poolse kortfilms die vertoond worden in samenwerking met Łaznia uit Gdansk.

Ongewone locatie

Het filmfestival zoekt elk jaar een verrassende locatie uit. Voor deze achtste editie kiest het net als vorig jaar voor de Gentse haven. Ciné Privé verwelkomt bezoekers in het mooie havenarbeidershuis van de VDAB (waar dokwerkers zich nog steeds elke ochtend aanmelden) waarna ze met shuttles naar de plaats van de voorstelling worden gevoerd: zoals onder andere de loods van het grootste schrootbedrijf van de Gentse haven.

Naast films spelen muziek, fotografie, media- en installatiekunst een belangrijke rol op het festival. Dit alles gecombineerd met Q&A’s met regisseurs en workshops maakt van Ciné Privé de perfecte ontmoetingsplek voor iedereen die interesse heeft in film en media.

Vlaamse Week

Wanneer Ciné Privé de Gentse haven verlaat trekt het van 19 tot en met 21 maart naar Polen om er in Gdansk tijdens de ‘Vlaamse Week’ een editie te organiseren.

Tijdens deze ‘Vlaamse Week’ wordt Nowy Port de thuishaven van Ciné Privé, een havenwijk aan de Oostzee. Samen met lokale partners en filmmakers organiseren ze een boeiend Pools/Vlaams programma gevuld met kortfilms en een interactief parcours doorheen de havenwijk. Gentse filmmakers gaan er aan de slag met Poolse collega’s waarbij zowel korte als lange termijn residentieprojecten worden opgezet.

Wenst u een perskaart voor het festival, meer info, beelden, of een interview met project coördinator Koen Victoor aarzel niet contact op te nemen met: Marie Lemaitre - marie@talkie.be - 0494 92 21 52

PRAKTISCH

Tickets:
Tickets zijn verkrijgbaar vanaf 20 januari
Online tickets: www.cineprive.be
Telefonisch reserveren via Uitbureau (ma–za van 10u30 tot 17u30): 09/233 77 88

Prijs per filmvoorstelling: 7 euro
Festivalpas (geeft je toegang het volledige filmprogramma): 20 euro

Festivaladres:
VDAB Havenarbeidershuis, Singel 31b, 9000 Gent
Doorlopend geopend van 18u t/m 01u00
Bereikbaarheid: Zie plan: www.cineprive.be

Over Ciné Privé
Ciné Privé is een initiatief van Circa, het cultuurcentrum van stad Gent. Ciné Privé is een rondtrekkend film- en mediafestival. Hun doel is om haar publiek op verrassende en uitzonderlijke locaties kennis te laten maken met gekend en minder gekend filmtalent uit binnen- en buitenland.

Flyer Ciné Privé