Filmfestival Ciné Privé - het programma

Filmfestival in de Gentse haven

Dinsdag 3 februari 2015 — Van 11 tot en met 14 februari is het zover! Het filmfestival Ciné Privé strijkt neer in de Gentse haven voor haar achtste editie. Gedurende 4 dagen kan je hier zowel aanstormend als gevestigd talent uit binnen- en buitenland ontdekken. Centraal tijdens deze editie staan Poolse kortfilms die vertoond worden in samenwerking met Łaznia uit Gdansk.

Meetingpoint op een ongewone locatie

Voor het tweede jaar op rij maakt Ciné Privé gebruik van een aantal uitzonderlijke locaties binnen de Gentse haven. Het vertrekpunt en meetingpoint van het festival ligt in het mooie havenarbeidershuis van de VDAB (waar dokwerkers zich nog steeds elke ochtend aanmelden). Het meetingpoint doet dienst als bar en vertrekpunt voor het festival, maar ook als bron van inspiratie voor twee videocollectieven. Het Gents/Leuvens videocollectief tBEDRIJF en het 'Vine' collectief Loopingtales nemen het Havenarbeidershuis onder handen.

Pakkende Poolse kortfilms

Naast een aantal toppers zoals Drift en Violet focust Ciné Privé in deze editie ook op hun uitwisseling met Gdansk in Polen. In samenwerking met Łaznia tonen ze op donderdag 12 februari een reeks Poolse kortfilms waaronder Magma en The Whistle

Music maestro!

Naast films, fotografie, media- en installatiekunst speelt muziek ook een belangrijke rol op het festival. Vrijdag 13 februari staat helemaal in het teken van een auditieve ervaring, met optredens van zowel het duo incite/ als de groep Vuurwerk. Om de ervaring nog unieker te maken, vinden deze optreden plaats in de loods bij het schrootbedrijf.

incite/ combineert futuristische vervormde bass muziek met visuals en overbrugt zo de kloof tussen kunst en club. Een fascinerende ervaring voor de oren en ogen.

Het enigmatische trio Vuurwerk laat zich voorlopig niet vatten binnen huidige gangbare genres. Eerder kon je hen al bezichtigen op het Glimps festival in Gent. Met hun sound van echo’s van techno, hiphop en post-garage brengen ze een uniek klankpalet dat steeds het midden houdt tussen opzwepende dansmuziek en intieme ambient.

Vlaamse Week

Wanneer Ciné Privé de Gentse haven verlaat trekt het van 19 tot en met 21 maart naar Polen om er in Gdansk tijdens de ‘Vlaamse Week’ een editie te organiseren. Ontdek er alles over via deze link

Wenst u een perskaart voor het festival, meer info, beelden, of een interview met projectcoördinator Koen Victoor aarzel niet contact op te nemen met: Marie Lemaitre - marie@talkie.be - 0494 92 21 52

PRAKTISCH

Tickets:
Tickets zijn online verkrijgbaar via de site: www.cineprive.be
Telefonisch reserveren via Uitbureau (ma–za van 10u30 tot 17u30): 09/233 77 88

Prijs per filmvoorstelling: 7 euro
Festivalpas (geeft je toegang het volledige filmprogramma): 20 euro

Festivaladres:
VDAB Havenarbeidershuis, Singel 31b, 9000 Gent
Doorlopend geopend van 18u t/m 01u00
Bereikbaarheid: Zie plan: www.cineprive.be

Over Ciné Privé
Ciné Privé is een initiatief van Circa, het cultuurcentrum van stad Gent. Ciné Privé is een rondtrekkend film- en mediafestival. Hun doel is om haar publiek op verrassende en uitzonderlijke locaties kennis te laten maken met gekend en minder gekend filmtalent uit binnen- en buitenland.

Ciné Privé teaser 2015

trailer The Whistle