Een Volvo voor een verhaal

Dinsdag 5 augustus 2014 — Volvo gaat op zoek naar verhalen! Vanaf augustus wil de Zweedse autoconstructeur mensen een auto aanbieden in ruil voor hun verhaal. "If you’ve got a story, Volvo’s got the car." Zo luidt hun nieuwste campagne.

Volvo vertrekt steeds vanuit de mensen die hun wagens gebruiken en heeft dan ook altijd veel waarde gehecht aan de meningen van hun gebruikers. Hiervoor hebben ze in het verleden een platform opgericht (http://www.volvocarsyouropinion.be/) maar met #volvostories gaan ze nog een stap verder.

Volvo zoekt mensen die een auto nodig hebben voor een alledaagse situatie die toch uniek is. Denk aan dat ene meisje dat je zo graag wilt ophalen voor een eerste date, maar je hebt geen auto. Of de buren die je hebben gevraagd of je hun kinderen ook wou afzetten op de kampplaats maar je auto is te klein. Die verhuis van je dochter naar haar eerste kot of misschien de reünie aan zee met je vriendinnen van het middelbaar.  Omdat ze verschillende soorten modellen ter beschikking hebben, van groot tot klein, luxueus tot een eerder alledaagse wagen, kunnen ze een auto aanbieden die perfect past bij jou situatie. Zo zorgen ze voor een optimale ervaring die een uniek moment in jou leven nog beter maakt.

"If you’ve got a story, we’ve got the car", stelt Ward Van Rijckeghem - communication manager  - van Volvo Cars Belgium. Deze actie richt zich in de eerste plaats dan ook op Volvo's bestaande facebook community. “We willen dichter bij de Volvo-fan staan en het leven van onze klanten aangenamer maken in bepaalde situaties.”

Al deze verhalen en momenten verdienen natuurlijk een plaats, daarom start Volvo een collaboratief platform waarop alle deelnemers hun verhalen, foto’s en video’s kunnen delen.

De campagne is volop gestart en heeft momenteel nog geen einddatum gekregen. Wil jij ook een Volvomoment beleven en heb je echt een wagen nodig, stuur dan nu je verhaal in en wie weet helpt Volvo jou binnenkort een stap verder. In de tussentijd kan je misschien al eens kijken naar alle prachtige modellen in hun gamma op http://www.volvocars.be.

Over Volvo Car Group

In 1927 rolde de eerste Volvo bestemd voor massaproductie van de band in Gothenborg. Sindsdien volgden aan de lopende band wagens uitgerust met hoogtechnologische innovaties. Vandaag zijn we een van de bekendste en meest gerespecteerde automerken in de wereld, en we worden verkocht in meer dan 100 landen.

Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) uit China is eigenaar van Volvo Car Group (Volvo Cars). Volvo Cars maakte deel uit  van de Zweedse Volvo groep tot 1999, vervolgens verwierf Ford Motor Company het bedrijf. In 2010, nam Geely Holding Volvo Cars over.

Andrew Vassallo

Walkie Talkie