Een grootse kleine heldin: PLAYMOBIL-vrouw wordt 40!

Donderdag 27 oktober 2016 — Een heel speciaal speelkameraadje wordt 40 jaar: de PLAYMOBIL-vrouw. Sinds 1976 veroveren deze 7,5 cm grote dametjes met hun herkenbare glimlach de speelkamers van kinderen wereldwijd en spelen zij een rol in ontelbare verhalen en avonturen.

7,5 cm girl power!
Het begon allemaal in 1974 met Hans Beck die een nieuw speelconcept ontwikkelt met drie figuren: een ridder, een indiaan en een bouwvakker. Twee jaar later kregen deze PLAYMOBIL-mannen voor de eerste keer vrouwelijk gezelschap. Of ze nu de heldin of de slechterik is -met PLAYMOBIL kunnen kinderen elke rol bedenken en echte regisseurs worden van hun eigen verhalen. Er zijn geen grenzen voor de PLAYMOBIL-vrouw in een creatief rollenspel.

Van 1976 tot 2016: De evolutie van de PLAYMOBIL-vrouw
De PLAYMOBIL-vrouw bewijst één ding: haar enorme veelzijdigheid. Na meer dan dertig verschillende speelwerelden te ontdekken en meer dan 166 verschillende kapsels te hebben, is het een understatement dat Miss PLAYMOBIL een vrouw van de wereld is. Door de jaren heen is niet alleen haar design voortdurend verfijnd, ze bedacht ook steeds nieuwe avonturen en rollen voor zichzelf. Altijd met de sympathieke PLAYMOBIL-lach, natuurlijk!

• 1976 - Let's go, girls!
  • 1987 - Een nieuwe look: de Western vrouw
  • 2006 - 1 - 0 voor de eerste PLAYMOBIL-voetbalster met beweegbaar been
  • 2010 - Zonnecrème ingepakt?
  • 2012 - Eindelijk zwanger
  • 2103 - Diversiteit in mode
  • 2015 - Tienerheld Piraat Ruby to the rescue
  • 2016 - ​Vrouwelijker dan ooit!

Uniek, nieuwsgierig en overal thuis!
Ze doet aan sport, heeft al duizenden beroepen uitgeoefend en voelt zich overal thuis, zelfs in galaxieën ver, ver weg! De grootse kleine heldin van slechts 7,5 cm heeft na 40 jaar nog altijd de microbe voor avontuur te pakken. Want er is nog zoveel te ontdekken...

Voor beeldmateriaal in hoge resoltuie, klik hier: http://press.talkie.be/nl/dir/playmobil-40-years-playmobil-women

Over PLAYMOBIL
geobra Brandstätter Stiftung & Co. KG – de producent van PLAYMOBIL met het hoofdkantoor in het Duitse Zirndorf – staat bekend om zijn kwalitatief uitstekende speelgoed, dat in Europa vervaardigd wordt. De 7,5 cm grote PLAYMOBIL-figuur staat centraal in dit creatieve speelgoedsysteem, dat internationaal vele onderscheidingen heeft ontvangen. De rollenspel- mogelijkheden die de fantasie prikkelen, gecombineerd met een brede waaier aan historische en moderne speelwerelden, houden kinderen geboeid en worden zeer gewaardeerd door ouders en opvoeders. Sinds de lancering in 1974 zijn er 2,9 miljard PLAYMOBIL-figuren geproduceerd. Het bedrijf verkoopt het speelgoedsysteem, bestaande uit ongeveer 30 verschillende speelwerelden, in meer dan 100 landen en heeft meer dan 4100 werknemers in dienst. De wereldwijde omzet van de Brandstätter Group is in 2015 gestegen tot 616 miljoen euro. De hoge kwaliteit van PLAYMOBIL wordt gegarandeerd door het gebruik van eigen Europese productielocaties in Duitsland, Malta, Tsjechië en Spanje. Sinds 2000 produceert het innovatieve bedrijf ook de hoogwaardige kunststof plantenbakken met bewateringssysteem van het merk LECHUZA.

Voor meer informatie, nog extra vragen, aarzel zeker niet ons te contacteren!
Walkie Talkie - Valérie Bourgeois
valerie@talkie.be