Buitenschilderen: kleine moeite, groots effect

Geef je tuinhuis een make-over met de kleurencollecties van Colora

Dinsdag 18 april 2017 — Kleur maakt een interieur, maar ook een exterieur. Overal lees je ideeën over hoe je de natuur naar binnen haalt, maar waarom niet omgekeerd? Het is ook eenvoudig om van je tuin een ‘thuis’ te maken. Een likje verf doet wonderen. Wedden dat je buur over de haag komt spieden omdat hij jaloers is op die eyecatcher in jouw tuin?

Hieronder vind je 4 ideeën om je tuinhuis te pimpen of zelfs een volledige metamorfose te geven:

1. Garden of eden

Een zonnig ontbijt op je terras of een barbecue met vrienden onder een blote sterrenhemel? Buitenmensen spenderen hun tijd het liefst in het groen. Dus waarom dat niet doortrekken naar je tuinhuis? Mooi meegenomen: je houten tuinmeubilair komt nu nog beter tot z’n recht. Plaats een grote groene plant voor en je waant je in de garden of eden.

Gebruikte kleur: green leaf WE M57, deze kleur is een perfect match met miami limonade BVL07 en black door BVL15.

2. Black & white

Trek de trendy zwart-wit industriële woonstijl helemaal door naar je buitenhuis. Geef je het graag een extra warme touch? Dan is de combinatie met vergrijsd hout een goede ‘mariage’. Ook een olijfboom of een likje muntgroen geeft de look van je tuinhuis extra charme.

Gebruikte kleur: new slate BVL 01. Combineert mooi met green river WE M62 en white sense WE M13.

3. Sunny side up

Je houdt van de zon en mediterrane warmte? Wie zijn tuinhuis een fris kleurtje geeft, hoeft het zuiderse gevoel ook thuis niet meer te missen. Dankzij vurig oranje in combinatie met wit, zomert het een heel jaar lang in je tuin.

Gebruikte kleuren: spiced orange WE M83 en mintcream white WE M03 are all you need!

4. Norwegian summer

Krijg je energie van kleur? Een absolute go zeggen we dan, want ook je tuin mag vitaliteit en energie uitstralen. Het gebruik van pastelkleuren zien we heel vaak in Scandinavische woningen. Kies voor zachte verftinten en werk af met pastel-kleurige objecten. Wie in deze tuin ligt te zonnen, waant zich ongetwijfeld aan een Noors meer.

Gebruikte kleuren: blue bastion WE M04 en white sense WE M13, deze tinten passen helemaal bij antwerp sunset BVL 04 en lime cream BVL08.

Maar hoe begin je eraan en wat kost het ?
Hieronder kan je het stappenplan nalezen inclusief alle materialen die je nodig hebt om de klus te klaren. Voor zo’n 250 euro heb je een nieuwe tuinhuislook, inclusief alle benodigdheden.

Colour your garden
Heb je geen tuinhuis of pak je het liever iets kleinschaliger aan? Geef dan je (verouderde) tuinmeubilair of ander houtwerk een kleurtje. We geven je graag nog een aantal creatieve ideetjes mee om je tuin (al dan niet kleurrijk) in de verf te zetten. Schilder bijvoorbeeld je tuinstoel of tuintafel in een tof kleur. Het brengt speelsheid in je tuin of op je balkon en je behoudt een vrolijk uitzicht vanuit je woonkamer, ook op regenachtige dagen.

Nog meer inspiratie vind je op pinterest.com/colorapaint.

Colora advies
Advies in de winkel is helemaal gratis. Kleuradvies aan huis vanaf €90 en je ontvangt een waardebon van €60 bij aankoop van minstens €300 verf. Laat je je verfklus toch liever door een professional uitvoeren? Colora brengt jou graag in contact met een betrouwbare vakman.

Voor meer informatie:
Walkie Talkie
sara@takie.be

BOSS paints
BOSS paints staat van A tot Z zelf in voor de ontwikkeling, de productie en de verkoop van haar verfproducten. Kwaliteit, advies en service staan centraal in onze aanpak. BOSS paints werd opgericht in 1945 door Antoon Bossuyt en is nu in handen van de derde generatie familie Bossuyt. Er werken vandaag 280 mensen voor het familiebedrijf, dat een omzet heeft van ruim 48 miljoen euro. Jaarlijks produceert BOSS paints ongeveer 3 miljoen liter verf voor professionele en particuliere klanten. Naast verf, biedt BOSS paints ook verfgerelateerde producten en decoratieve technieken aan. De professionele schilder kan terecht in de depots voor de vakman (Brugge, Waregem, Kontich en Gent). De particuliere klant kan terecht in de betere decoratiezaken en alle colora winkels (www.colora.be). Meer informatie op www.boss.be.

WE ARE COLOUR
We are colour is een veelzijdige collectie met Boss-paints verven en een behangassortiment. Met de nieuwe trendaanvullingen van 2017 bestaat We are colour uit 404 verfkleuren, 8 decoratieve verftechnieken en 36 accentbehangen. De kleuren werden opgedeeld in 137 vergrijsde, zachte tinten gecombineerd met off-whites onder de categorie “ME”. De 126 meer strakke, frisse kleuren gecombineerd met off-whites vallen onder de noemer “YOU”. “ZEN” staat voor een verzameling van 141 basistinten van off-whites, off-greys, off-blacks. De collectie biedt ook 8 decoratieve verftechnieken van Puntofino, Arcade, Arcade Raffia, Limestone, Metallic Chic, Whiteboard, Mystique tot Bohemia. De 36 accentbehangen (vliesbehang) beschikbaar in rollen van 0.53m x 10m. De collectie is verkrijgbaar bij colora, de betere decoratiezaak en de professionele schilder. Meer info: http://www.colora.be/nl/we-are-colour.

COLORA
Colora is een Belgische keten van verfwinkels voor zowel particulieren als professionele schilders. Colora verdeelt niet enkel de kwaliteitsproducten van verfproducent BOSS paints, het wil zijn klanten ook uitgebreid inspireren én adviseren. De eerste colora-winkel opende in 1981 haar deuren in Brugge. Vandaag telt colora in totaal 59 winkels, waarvan 58 in België en 1 in Nederland. 250 colora coaches staan elke dag paraat om klanten te helpen bij hun verfkeuze. Bij colora gaan kwaliteit en duurzaamheid hand in hand. We streven naar topproducten met een zo laag mogelijke milieu-impact. Meer informatie op www.colora.be.

Colora