Belgische merken Julia June en Labo Sabo slaan de handen in elkaar

Donderdag 24 september 2015 — Het Belgische label Julia June gaat voor het tweede seizoen op rij in zee met jong Belgisch talent. Voor komende winter kiest het merk voor niemand minder dan Maïté Sabo van het Gentse handtassenmerk Labo Sabo. Samen brengen ze een exclusieve handtassencollectie uit.

Na een eerdere collab met Souvenir de Pomme, kiest het creatieve team van Julia June voor een samenwerking met Maïté Sabo van het accessoiremerk Labo Sabo. Kenmerkend voor beide labels is het gebruik van kwalitatieve materialen, rijke kleuren en prachtige details.

In hun wintercollectie kiest Julia June voor warme kleuren en zachte materialen zoals mohair en alpaca. Maïté Sabo, eigenares van Labo Sabo, liet zich door deze mix inspireren en sluit hier perfect op aan met een capsulecollectie handtassen, bestaande uit drie modellen elk met hun eigen formaat en charme. Zo is er LOU, een rond tasje dat je in een handomdraai omtovert tot een clutch die rustig aan je pols bengelt. LOT is een iets groter model dat je gebruikt als nonchalante crossbody bag of shopper. Het derde en laatste model LIZ is een messengerbag waarin je echt alles overzichtelijk kwijt kan. Labo Sabo staat immers voor tassen die vooral mooi en tegelijk net zo praktisch zijn. “Je kan elke tas op twee manieren gebruiken” legt Maïté Sabo uit, “Heerlijk Belgisch, toch?”. De stukken uit de capsulecollectie zijn vervaardigd uit rundsleder afgewerkt met geprinte suède wat perfect past bij de wintercollectie van Julia June. Alle modellen zijn beschikbaar vanaf 30/09 in het zwart, bruin of bordeaux en dat exclusief in de boetieks van Julia June in Sint-Martens-Latem, Gent & Knokke-Heist.

Prijzen:
LOU: €149
LOT: €199
LIZ: €349

Foto's: ©Liz Dvorkina

Voor meer beelden, een interview of uitleningen, gelieve contact op te nemen met:

Marie Lemaitre
marie@talkie.be

Over Julia June
Julia June is de jongste telg van het Belgische modebedrijf MFD bvba. Julia June bestaat drie jaar en heeft in deze korte periode het vertrouwen gewonnen van talrijke designerboetieks. Julia June is een label met een sterke identiteit. Hoe Julia June beschrijven: edgy, feminine, naughty, romantic, maar bovenal eigenzinnig. Uitgepuurde belijningen, rijke stoffen en gesofisticeerde details maken de collecties heel herkenbaar. Het label evolueert ieder seizoen en dat triggert om een stap verder te gaan. Daarom de keuze om Julia June een extra dimensie te geven via capsulecollecties in samenwerking met Belgisch talent.

Over Labo Sabo
Labo Sabo is het accessoiremerk van de gepassioneerde Gentse ontwerpster Maïté Sabo. Na een studie kunstwetenschappen kriebelt het bij Maïté. Na haar opleiding lederbewerking laat de inspiratie niet lang op zich wachten. Wat begon als een hobby groeide al snel uit tot een volwaardige collectie. Sabo ziet haar atelier als een labo waar ze kan experimenteren en waar al eens iets mag ontploffen. Resultaat: een handtassenlijn vervaardigd uit het fijnste leder in een mix van neutrale en speelse kleuren. Labo Sabo is one to watch!