Belgisch productiehuis Caviar maakt eerste animatiefilm THE STREET PARTY

Donderdag 29 juni 2017 — Met THE STREET PARTY waagt Caviar zich op onbekend terrein. Voor het eerst maakt het Belgisch productiehuis een animatiefilm en dit in coproductie met Zentropa en New Creations uit Denemarken. De film wordt volledig in Brussel gemaakt.

Het idee is ontstaan uit een Deense dagelijkse comic die bedenkers Morgenthaler en Wulff publiceren sinds 2001. De film richt zich op jongvolwassenen en jongeren tussen 15 en 29 jaar.

CEO Bert Hamelinck ziet het alvast als een nieuwe belangrijke stap voor Caviar: "We zijn al lang actief binnen zowel films, series, documentaires maar ook advertenties en videoclips. Hiermee verleggen we opnieuw onze grenzen. We nemen de uitdaging heel graag aan om de gevatte comics van WUMO te vertalen naar een minstens even hilarische langspeelfilm."

Synopsis

In een poging om zijn ouders weer bij elkaar te brengen, organiseert de jonge Mogens samen met zijn buitengewone vrienden het grootste straatfeest ooit. Wat hij echter niet weet is dat er achter de façade van wat een doorsnee maar toch eigenaardige buurt lijkt, hem nog enkele verrassingen te wachten staan. Wanneer zijn jeugdvriendin Sofia in de puberteit belandt, lijkt voor hem het tijdperk van spelen ook op zijn einde te lopen. In een avontuur vol grappige taferelen zoals de buurtkat die Mogens' haarshampoo probeert te stelen of de krankzinnige drielingbroertjes van Sofia die ieders leven tot een hel maken, wordt Mogens op de proef gesteld door alledaagse uitdagingen. En dan is het nog maar de vraag of hij het tuinfeest wel tot een goed einde zal kunnen brengen...

Voor meer info, beelden of interviews gelieve contact op te nemen met:
Marie Lemaitre
marie@talkie.be
0494 92 21 52

OVER CAVIAR

Caviar is een bekroond productiehuis met zetels in Mechelen, Brussel, Los Angeles, Parijs, Londen, Amsterdam en Madrid. Met hun langspeelfilms en prestige fictiereeksen, commercials, music videos, webseries en digitale content, is het huis één van de leiders in de Belgische filmproductie. Caviar wil kwaliteit maken die inspireert, entertaint en intrigeert in eigen land en daarbuiten, met jong talent en met ervaren regisseurs en schrijvers.
www.caviar.tv

The Street Party - Characters