AL 40 JAAR EEN CULTPRODUCT

WAAROVER HEBBEN WE HET?

Dinsdag 23 mei 2017

• Een potloodformaat om weinig ruimte in de pennenzak te nemen.
  • Een zeshoekige vorm om niet van het bureau te rollen.
  • Een oranje kleur om makkelijk terug te vinden.
  • Witte lijnen om STABILO te herkennen, teken van kwaliteit en betrouwbaarheid (geproduceerd in Duitsland).
STABILO POINT 88, NATUURLIJK!

In 2017 viert de beroemde stift zijn 40-jarig bestaan!

Dankzij zijn onveranderd design sinds 1977, hebben we allemaal herinneringen aan dit legendarisch product. Om deze verjaardag te vieren, verrijken maar liefst 17 nieuwe tinten in het kleurenpalet!

ENKELE WEETJES

• GEMAAKT IN DE STABILOFABRIEK TE BEIEREN®.
  • ELKE SECONDE WORDEN OVER HEEL DE WERELD MEERDERE POINT 88 STIFTEN VERKOCHT.
  • 1977 = 4 KLEUREN ; 2017 = 47 KLEUREN
  • IN 2017 VIERT DE POINT 88 ZIJN VERJAARDAG. 40 JAAR SUCCES!

TECHNISCHE ONTWIKKELING

Het design bleef onveranderd maar op technisch vlak is veel geëvolueerd; de punt is robuust, de inkt feller en het plastic is gerecycleerd.

• Inkt op basis van water, zonder enige toxiciteit of schadelijkheid.
  • Vervaardigd uit kunststof korrels waarvan het gerecycleerd deelelk jaar belangrijker wordt.

UITGEBREID KLEURENPALLET

Ontworpen als kantoorartikel, bestond de point 88 in het begin uit 4 basiskleuren (blauw, zwart, rood en groen).

Als antwoord op het overweldigende succes, breidde het kleurenpalet uit naar 10 tinten, dan 20, dan 30... De STABILO point 88 bestaat vandaag uit 47 kleuren: een regenboog aan fijne lijntjes (0,4 mm) om te schrijven, te tekenen of te 'doodlen'!

Door de jaren heen is de point 88 uitgeroeid tot een herkenbaar en erkend product. Na 40 jaar is het geen dag ouder geworden. Enkel de witte lijnen bleven steeds behouden.

OVER STABILO

Sinds de oprichting van STABILO in 1855 is het bedrijf dé wereldwijde referentie in de markt van schrijfproducten.
Vanaf de beginjaren onderscheidt het merk zich op vlak van  innovatie. Zo brengt zij in 1875 als eerste merk een onuitwisbaar potlood op de markt én patenteert het product meteen. STABILO neemt een essentiële plek in in ons dagelijks leven. Het schoolvoorbeeld is de markeerstift STABILO BOSS. Gelanceerd in 1971 wordt dit product al snel een wereldwijde marktleider. In 1997 gaan maar liefst meer dan één miljard exemplaren over de toonbanken!
In 2004 wint STABILO de OPI-prijs van meest innovatieve onderneming van het jaar met hun revolutionaire producten die dagelijks hun stempel op de markt drukken.

Voor meer informatie over de producten, surf naar de site.