5 creatieve wandideeën voor je kamer met colora

Verfexpert colora helpt je graag met 5 creatieve ideeën die elke kamer in een handomdraai transformeren in je droomplekje.

Dinsdag 11 juli 2017 — Back to school. Het einde van een zwoele zomer en het begin van een nieuwe periode achter de schoolbanken. Een haast symbolische spreuk die een nieuw academiejaar stevig inluidt, vol meeslepende avonturen.

Mantra: New year, new me. Daarbij hoort niet enkel een splinternieuwe boekentas en kleurrijk schrijfmateriaal, maar ook een frisse, nieuwe look voor je kamer.

Verfexpert colora helpt je graag verder met 5 creatieve ideeën die elke kamer in een handomdraai transformeren in je droomplekje.

1/ Out of the box met verf en behang

Niets leuker dan buiten de lijntjes kleuren. Dankzij het enorme aanbod aan unieke verfkleuren en behang van colora, tover je jouw kamer in een handomdraai om tot je eigen kleurrijke paleisje. Zet bijvoorbeeld één muur extra in de verf - letterlijk dan! - met enkele een unieke grafische tekening.

Hoe ga je te werk?
1. Schets de lijnen en vlakken eerst op papier
2. Wek je idee tot leven door schilderstape op de muur te plakken
3. Bepaal de kleuren per vlak door de kleurstalen er even naast te hangen
4. Paint your heart out! Geen idee hoe je rechte lijnen schildert? Bekijk dan even dit filmpje.

Nood aan dat tikkeltje extra?

Colora-coach Christine gets creative met behangpapier ‘The Grid’ van ‘Bent For Boss’, die de ruimtelijke dimensie van een kamer volledig tot leven wekt.

Eén strook laat ze speels doorlopen over de vloer. Als extra bescherming werd er ook een stuk behang mee gevernist op de vloer.

2/ Bordenverf galore!

Fladderen er zoveel ideeën rond in je hoofd dat je ze gewoon moet opschrijven? Met bordenverf van colora transformeer jij je muur of (kast)deur moeiteloos in een krijtbord, zo kun je al je gekste gedachtenspinsels meteen noteren met een krijtje. Zeg vaarwel aan saaie, zwarte krijtborden. Bordenverf is namelijk zo goed als in alle donkere tinten verkrijgbaar! Bovendien was je alles makkelijk opnieuw af zonder sporen na te laten. What’s not to love?

3/ Magneet walhalla

Ideaal voor het ophangen van je favoriete tekeningen of foto’s van je BFF: een magnetische muur! Magneetverf is een watergedragen grondlaag met magnetische ijzerdeeltjes die je op elke ondergrond eenvoudig kunt aanbrengen in élk kleur. Verder kun je ook opteren voor magnetisch vliesbehang, een veelgebruikte oplossing die extra versteviging biedt tegen kleine barstjes en scheuren.

Up for a little double fun? Gebruik dan bordenverf in combinatie met magneetvlies!

4/ All about Wallmania

Ook gek op muurstickers? Dan is de Wallmania-collectie helemaal jouw ding! Fleur je kamer op met een beetje groen of smelt weg bij de schattigste puppy’s. Oudere studenten kunnen dan weer kiezen voor een praktische maandkalender om alle taken moeiteloos in te plannen. Wat je ook kiest, de muurstickers van Wallmania knallen gegarandeerd van je wanden!

5/ Pimp je meubels

Onlangs al je muren in een nieuw jasje gestoken? Dan kun je er ook simpelweg voor kiezen om enkel een meubelstuk te pimpen, dé ideale manier om een instant gelukgevoel in je kamer te brengen. Dos je kast of bureau uit in een fris tintje.

Liever een tikkeltje subtieler? Maak dan een krachtig statement door één zijkant of legplank in een fel kleur te verven.

colora advies

Advies in de winkel is helemaal gratis. Kleuradvies aan huis vanaf €90 en je ontvangt een waardebon van €60 bij aankoop van minstens €300 verf. Laat je je verfklus toch liever door een professional uitvoeren? Colora brengt jou graag in contact met een betrouwbare vakman.

BOSS paints
BOSS paints staat van A tot Z zelf in voor de ontwikkeling, de productie en de verkoop van haar verfproducten. Kwaliteit, advies en service staan centraal in onze aanpak. BOSS paints werd opgericht in 1945 door Antoon Bossuyt en is nu in handen van de derde generatie familie Bossuyt. Er werken vandaag 280 mensen voor het familiebedrijf, dat een omzet heeft van ruim 48 miljoen euro. Jaarlijks produceert BOSS paints ongeveer 3 miljoen liter verf voor professionele en particuliere klanten. Naast verf, biedt BOSS paints ook verfgerelateerde producten en decoratieve technieken aan. De professionele schilder kan terecht in de depots voor de vakman (Brugge, Waregem, Kontich en Gent). De particuliere klant kan terecht in de betere decoratiezaken en alle colora winkels (www.colora.be). Meer informatie op www.boss.be.

WE ARE COLOUR
We are colour is een veelzijdige collectie met Boss-paints verven en een behangassortiment. Met de nieuwe trendaanvullingen van 2017 bestaat We are colour uit 404 verfkleuren, 8 decoratieve verftechnieken en 36 accentbehangen. De kleuren werden opgedeeld in 137 vergrijsde, zachte tinten gecombineerd met off-whites onder de categorie “ME”. De 126 meer strakke, frisse kleuren gecombineerd met off-whites vallen onder de noemer “YOU”. “ZEN” staat voor een verzameling van 141 basistinten van off-whites, off-greys, off-blacks. De collectie biedt ook 8 decoratieve verftechnieken van Puntofino, Arcade, Arcade Raffia, Limestone, Metallic Chic, Whiteboard, Mystique tot Bohemia. De 36 accentbehangen (vliesbehang) beschikbaar in rollen van 0.53m x 10m. De collectie is verkrijgbaar bij colora, de betere decoratiezaak en de professionele schilder. Meer info: http://www.colora.be/nl/we-are-colour.

COLORA
Colora is een Belgische keten van verfwinkels voor zowel particulieren als professionele schilders. Colora verdeelt niet enkel de kwaliteitsproducten van verfproducent BOSS paints, het wil zijn klanten ook uitgebreid inspireren én adviseren. De eerste colora-winkel opende in 1981 haar deuren in Brugge. Vandaag telt colora in totaal 59 winkels, waarvan 58 in België en 1 in Nederland. 250 colora coaches staan elke dag paraat om klanten te helpen bij hun verfkeuze. Bij colora gaan kwaliteit en duurzaamheid hand in hand. We streven naar topproducten met een zo laag mogelijke milieu-impact. Meer informatie op www.colora.be.